شناسهٔ خبر: 67280856 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امواج ناپایدار بارشی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار بارشی که با خود رگبار باران و رعد و برق به همراه دارند، مناطقی از آذربایجان‌غربی را فرا گرفت.

صاحب‌خبر -

اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت امواج ناپایدار بارشی به صورت افزایش ابر، بارش باران بهاری و رعد و برق در مناطق مختلف استان تا اواسط هفته آینده تداوم دارد و فعالیت این امواج در مناطق شمالی آذربایجان‌غربی بیشتر از مناطق مرکزی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی مناطق استان امکان بارش تگرگ نیز وجود دارد، اضافه کرد: در این مدت از نظر دمایی نیز شاهد افزایش ۲ تا سه درجه‌ای دمای هوا خواهیم بود و مردم استان روزهای گرمی را سپری خواهند کرد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب با حداقل دمای ۱۰ درجه سانتی گراد خنک ترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۷ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی اظهار کرد: این وضعیت آب و هوایی در آذربایجان‌غربی تا اواسط هفته آینده تداوم دارد.

به گزارش ایرنا، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما