شناسهٔ خبر: 67280390 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اِنویدیا از مایکروسافت هم جلو زد - اکونیوز

اقتصاد ایران: غول تراشه‌سازی هوش مصنوعی آمریکا یعنی شرکت انویدیا پس از اپل از مایکروسافت هم جلو زد و به بزرگترین شرکت جهان تبدیل شد.

صاحب‌خبر -
- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، روز سه‌شنبه ارزش غول تراشه‌سازی هوش مصنوعی آمریکا یعنی شرکت انویدیا از مرز 3.33 تریلیون دلار فراتر رفت که موجب شد این شرکت از مایکروسافت پیشی بگیرد و به بزرگترین شرکت جهان تبدیل شود.

دو هفته پیش، انویدیا اپل را پشت سر گذاشته بود.

قیمت سهام انویدیا در معاملات اولیه روز سه‌شنبه 3.5 درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم خود در تاریخ یعنی 135.58 دلار برای هر سهم رسید.

غول نرم افزاری مایکروسافت نیز در روز سه شنبه شاهد کاهش 0.45 درصدی سهام خود بود و به ارزش بازار 3.32 تریلیون دلار رسید.

هر دو شرکت بازیگران کلیدی در رونق هوش مصنوعی هستند. انویدیا تامین‌کننده تراشه‌های هوش مصنوعی و نرم‌افزارهای یکپارچه در صنعت فناوری است، در حالی که مایکروسافت بزرگترین سرمایه‌گذار در شرکت اوپن‌ای‌آی OpenAI سازنده چت جی‌پی‌تی ChatGPT است.

سهام اپل در روز سه‌شنبه 1.1 درصد کاهش یافت و ارزش بازار سازنده گوشی‌های آیفون به 3.29 تریلیون دلار کاهش یافت.

انویدیا در اوایل ماه جاری میلادی تقسیم سهام ده به یک را انجام داد و سهام خود را برای سرمایه گذاران خرد، مقرون به صرفه‌تر کرد.

این شرکت آمریکایی یک سال پیش به ارزش بازار 1 تریلیون دلار و در 5 ژوئن به 3 تریلیون دلار رسید - که نشان دهنده سریع‌ترین رشد تاریخ است - که به دلیل رونق هوش مصنوعی تقویت شده است.

بسیاری از سرمایه گذاران بر این باورند که ارزش این شرکت به افزایش خود ادامه خواهد داد.

انویدیا که در سال 1993 تأسیس شد، در ابتدا کارت‌های گرافیکی را برای بازی های رایانه ای طراحی کرد. بعداً ویژگی‌هایی را به تراشه‌های طراحی‌شده برای یادگیری ماشین اضافه کرد و سهم بازار خود را افزایش داد.

در سال های اخیر، افزایش سرمایه گذاری در حوزه فناوری هوش مصنوعی باعث رشد انفجاری این شرکت شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما