شناسهٔ خبر: 67280053 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

محمد فاضلی، مشاور فرهنگی‌پزشکیان، میکروفن را پرتاب و صحنه برنامه را ترک کرد؟

بی‌فرهنگی در میزگرد فرهنگی | اقدامی بی‌سابقه در برنامه زنده انتخاباتی

عصر روز گذشته میزگرد فرهنگی مسعود پزشکیان، کاندیدای ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم با حضور کارشناسان که بنا بود در آن به چالش‌ها و راهکارهای فرهنگی کشور پرداخته شود، با مشاجره محمد فاضلی‌نیک (مشاور پزشکیان) و شهاب اسفندیاری (کارشناس برنامه) دچار تنش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین در بخش‌های پایانی برنامه، پزشکیان در پاسخ به سؤال حسین انتظامی، کارشناس برنامه در مورد رویکرد وی درباره اخراج استادان گفت: با هرگونه اخراج استادان مخالفم. پرونده‌سازی و اخراج استادان در کمیته‌های مختلف اشتباه است. اگر قدرتی در اختیارم بود، اجازه نمی‌دادم هیچ دانشجو و استادی را به‌خاطر اندیشیدن از دانشگاه بیرون کنند. اگر کسی جرم دارد باید در دادگاه ثابت شود. دانشجو حتما سؤال دارد، باید جوابش را بدهیم نه اینکه برایش دردسر درست کنیم.
شهاب اسفندیاری، کارشناس برنامه در واکنش به پاسخ پزشکیان در این خصوص گفت: در مورد اخراج استادان به‌نحوی صحبت کردید کأنه با استادی که تخلف هم کرده می‌خواهید مماشات کنید. دکتر فاضلی که در کنار شما هستند، عضو هیأت علمی پیمانی دانشگاه شهید بهشتی بودند. طبق مقررات، عضو هیأت علمی پیمانی نه می‌تواند مأمور باشد نه خارج از دانشگاه سمت بگیرد. ایشان در ریاست‌جمهوری و وزارت نیرو سمت داشتند و طبق گفته رئیس دانشگاه و مدیر گروه 2سال حتی مراجعه و حضور در دانشگاه نداشتند. خلاف مقررات عمل کردند. ۸ سال دوره پیمانی‌شان طول کشیده و اخراج شدند. چه «الم‌شنگه‌ای» در دانشگاه‌ها و رسانه‌ها راه انداختند. ما ۹۰‌هزار عضو هیأت علمی فعال داریم که در حال انجام وظایفشان هستند، به‌خاطر ۵‌نفر حیثیت آموزش عالی ما را خدشه‌دار کردند. آقای دکتر، اینها بازی سیاسی است؛ مقهور بازی‌های سیاسی نشوید.
پزشکیان پس از پایان اظهارات اسفندیاری، مجددا به دفاع از برخی دانشجویان و استادان اخراجی پرداخت و دلیل برخورد با آنها را صرفا «اعتراض» برشمرد. پزشکیان از برکناری به تعبیر وی «بی‌ربط» استادان و انتصاب برخی استادیاران گله و اظهار کرد که برای این اتفاقات اسنادی در اختیار دارد.
اما تنش از جایی کلید خورد که محمد فاضلی پاسخ به محمد اسفندیاری را آغاز کرد.

بی‌فرهنگی در میزگرد فرهنگی | اقدامی بی‌سابقه در برنامه زنده انتخاباتی

نظر شما