شناسهٔ خبر: 67279961 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مرور «جام‌جم» بر آخرین اظهارات نامزدهای ریاست‌جمهوری

هفته آخر و شتاب رقبا برای کسب آرا

یک هفته به هشتم تیر و روز رای‌گیری عمومی برای تعیین نهمین رئیس‌جمهور ایران باقی مانده و رقابت بین شش نامزد تایید‌صلاحیت شده برای قرار گرفتن بر صندلی ریاست بر دولت چهاردهم تنگاتنگ شده است. هفته آخری که تبلیغات در آن و بیان دیدگاه‌ها برای مردم می‌تواند سبقت از رقبا و ربودن گوی حداکثر آرا را برای هر یک از این شش نامزد رقم بزند. در ادامه، اختصاری از اظهار‌نظر نامزدهای ریاست‌جمهوری را می‌خوانیم:

صاحب‌خبر -
 
قاضی‌زاده: میت برجام را از گور بیرون کشیدند
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با حضور در برنامه «میزگرد سیاسی» شبکه سه سیما با بیان این‌که مسأله اساسی کشور ما برجام نیست، اظهارکرد: میت برجام را مجدد از گور بیرون کشیدند و به آن کافور می‌زنند و مسائل اصلی کشور را فراموش کرده‌اند که چه کارهای بزرگی در سیاست خارجی کشور اتفاق افتاده است. جا به جایی قدرت از غرب به شرق در این مدت سه ساله رخ داد. در برجام می‌خواستند تعهدات فرا‌برجامی را به دشمن تا بن دندان مسلح بدهند و کشور را خلع سلاح کنند. رویکرد کشور در برجام التماسی شده بود. درحالی که در دولت سیزدهم دیپلماسی عزتمندانه جایگزین دیپلماسی التماسی شد.

پزشکیان: ظلم است که فقط به آدم‌های خود پست دهیم
مسعود پزشکیان نیز با حضور در میزگرد فرهنگی شبکه دوسیما، گفت: عده‌ای را قبول کرده و عده‌ای دیگر را تهدید قلمداد می‌کنیم، در حالی که همه مردم فرصت هستند. تهدیدی وجود ندارد. اگر با انصاف با مردم برخورد نکنی، نه تنها مردم با تو دشمن می‌شوند که خدا هم با تو دشمن شده و برهان و دلیل تو را ضایع می‌کند. دیگر نمی‌توانی جلوی مردم پاسخگو باشی. این ظلم است که فقط به آدم‌های خود پست دهیم. اکنون در جامعه از اقوام مختلف خیلی‌ها اصلا پستی ندارند. چرا باید در جامعه فقط گروه خاصی در قدرت باشند؟ اینها نخبه‌تر هستند؟ وقتی این فرصت را ندهیم، یعنی ظلم کردیم. 

جلیلی: حجاب، نقطه امتیاز ما است
سعید جلیلی نیز در جمع تعدادی از بانوان و دختران در محل سالن حجاب با بیان این‌که حجاب، لباس حضور اجتماعی موثر زن در جامعه است، اظهارکرد: حجاب، نقطه امتیاز ما است و یک زن می‌تواند با آن نقش خود را به بهترین شکل ایفا کند. اگر زنی خواست در اجتماع حاضر شود، نباید نقش مادرانه او مانع از حضورش در محیط علمی دانشگاه و عرصه اجتماعی شود؛ لذا وظیفه دولت است که از حضور مادرانه زنان در نقش‌های مختلف، حمایت کرده و بسترهای آن را فراهم کند.

قالیباف: مشکلات در زمان کم، قابل حل است
محمدباقر قالیباف هم در دیدار با مردم کرمان اظهارکرد: ضمانت و عهد من با مردم ایران و همه قشرها و به ویژه قشری که زیر خط فقر است، این است که مشکلات در زمان کم قابل حل است. در قدم اول بدون هیچ وقفه‌ای قادریم فشار تورم را به سرعت با استفاده از ظرفیت‌های موجود که دارد هدر می‌رود و ضعف مدیریت وجود دارد، حل‌و‌فصل کنیم؛ مردم نباید این هزینه‌ها را پرداخت کنند.

پورمحمدی: از همکاری با دیگر جناح‌ها ترسی ندارم
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی نیز در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه قم و اعضای مجمع نمایندگان طلاب در حرم امام راحل، اظهار داشت: در حال حاضر بین مردم و حکومت گسل‌هایی ایجاد شده و تردید در جامعه شکل گرفته است. تمام تلاش دشمنان نیز این است که انقلاب ما بیش از این در جهان منتشر نشود و اهدافش تحقق نیابد. از این‌که با افراد جناح‌های دیگر همکاری کنم، ترسی ندارم زیرا رئیس‌جمهوری همه مردم هستم و باید از همه ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنم. اگر به دنبال جناح‌بندی باشیم، نمی‌توانیم موفق شویم.

زاکانی: ۱۴ بسته آماده کرده‌ام
علیرضا زاکانی نیز در نشستی خبری اظهارکرد: ما یک هسته مرکزی فکری منسجم برگرفته از مکتب امامین انقلاب و یک بسته تحولی برای این‌که پیشرفت ایجاد کند و مشکلات مردم را نیز برطرف سازد، لازم داریم تا نقش ایران به یک قدرت منطقه‌ای و ابرقدرت بین‌المللی بدل شود که امکانات آن نیز فراهم است. برای این منظور ۱۴ بسته آماده کرده‌ام تا با یک کار، چند مشکل رفع شود تا در یک فرصت زمانی اندک، گام‌های بزرگ برداریم و این عقب‌افتادگی تاریخی که در دوران ستم‌شاهی ایجاد شده را برطرف سازیم.

نظر شما