شناسهٔ خبر: 67945123 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

قاضی‌القضات در جمع قضات عالی مطرح کرد

قوه قضائیه پای کار قوه مجریه

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای روز گذشته در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه با اشاره به تنفیذ رئیس‌جمهور، گفت: آقای پزشکیان از دیروز رسماً متصدی قوه مجریه شدند و مسئولیت سنگین اجرای قانون اساسی و اعمال قوه مجریه را برعهده‌ گرفتند.

صاحب‌خبر -

همان‌طور که رهبری معظم فرمودند امروز اولویت با مسائل اقتصادی است و در این مسیر، همه قوا و ارکان نظام باید به دولت یاری رسانند. در همین راستا، ما باید در عمل نه در حرف به دولت کمک کنیم تا دولت بر مسائل اقتصادی و معیشتی فائق آید.
اژه‌ای تصریح کرد: یکی از نمود‌ها و جلوه‌های مهم کمک قوه قضائیه به دولت در حوزه مسائل اقتصادی، تأمین امنیتِ سرمایه‌گذاریِ سالمِ اقتصادی است. نباید محدودیت‌های بلاوجه و غیرضروری برای فعالانِ سالمِ حوزه‌ اقتصاد ایجاد کنیم. بعضاً درخصوص محدودیت‌های غیرضروری که از ناحیه دستگاه قضایی یا ضابطان درقبالِ فعالان اقتصادی اِعمال می‌شود، گلایه وجود دارد.
وی در ادامه با اشاره به مصادیق دیگری از کمک به دولت در حوزه مسائل اقتصادی، گفت: مسئولان قضایی در شورا‌هایی نظیر«شورای‌عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴»، «شورای رقابت»، « شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی»، «شورای عالی اقتصاد مقاومتی» و غیره عضویت دارند؛ بنابراین مسئولان ذی‌ربط قضایی تمام همت خود را معطوف کنند تا منشأ‌اثر باشند. یکی از الزامات جهش و رونق اقتصادی، توجه به مقوله «رقابت» است؛ اگر دستگاه‌های دولتی و شبه‌دولتی، فضا را برای بخش خصوصی تنگ کنند، کار در حوزه رونق اقتصادی پیش نمی‌رود.
المپیکی‌ها معترض به حقوق بشر باشند
محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنانش به استمرار جنایات سبعانه صهیونیست‌ها در غزه اشاره و اظهار کرد: در مدت اخیر حدود ۴۰ هزار تن در غزه به شهادت رسیدند که حدود ۱۷ هزار تن کودک‌اند؛ کلمات و عبارات از بیان جنایات صهیونیست‌ها قاصر و عاجز هستند.
در این میان، افزون بر ۳۰۰ ورزشکار فلسطینی نیز طی مدت اخیر به شهادت رسیده‌اند، بنابراین شایسته است ورزشکارانی که در المپیک فرانسه به سر می‌برند، حداقل از بابت مسائل صنفی و ورزشکاری خود، اعتراضاتی را به جنایات صهیونیست‌ها در غزه انجام دهند و این جنایات را هر چه بیشتر برای مردم دنیا تشریح کنند.

نظر شما