شناسهٔ خبر: 67279895 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیش از ۳۴۰ صندوق اخذ رأی آماده جمع‌آوری آرای مردم در شهر یزد

مسئول کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات شهرستان یزد: ۳۴۳ صندوق اخذ رأی آماده جمع‌آوری آرای مردم در شهرستان یزد است.

صاحب‌خبر -

بیش از ۳۴۰ صندوق اخذ رأی آماده جمع‌آوری آرای مردم در شهر یزد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، زلیخا زارع با اشاره به اینکه ۳۴۳ صندوق اخذ رأی آماده جمع‌آوری آرای مردم در شهرستان یزد هستند گفت: ۳۳۴ شعبه در شهرستان یزد، ۹ شعبه در بخش اکرم‌آباد و ۲۵ شعبه به صورت سیار در نقاط مختلف مستقر خواهند شد.
زارع، در حاشیه برگزاری نشست کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۴۹۰ راننده و خودرو اعم از سواری، مینی‌بوس و... آماده ارائه خدمات پشتیبانی برای همکاری با ستاد انتخابات شهرستان یزد در روز رأی‌گیری هستند. از این وسایل نقلیه به منظور حمل و نقل عوامل اجرایی، اعضای ستاد انتخابات شهرستان به صندوق‌های اخذ رأی و همچنین تسهیل در فرآیند انتخاباتی استفاده می‌شود. 
وی ادامه داد: هم اکنون در شهرستان یزد ۳۴۳ صندوق اخذ رأی در شعبه‌های ثابت شهری و روستایی آماده شده است که از این تعداد، ۳۳۴ شعبه در شهرستان یزد، ۹ شعبه در بخش اکرم آباد و ۲۵ شعبه به صورت سیار در نقاط مختلف مستقر خواهند شد تا تمامی شهروندان دسترسی راحت‌تری به صندوق‌های رأی داشته باشند. 
مسئول کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات شهرستان یزد با بیان اینکه تمامی تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه و سالم با استفاده از تجهیزات و وسایل نقلیه مناسب انجام شده است، ابراز امیدواری کرد: این اقدامات به تسریع در برگزاری فرایند انتخابات کمک کند.
سعید برزگری، مسئول کمیته آموزش ستاد انتخابات شهرستان یزد نیز با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم در زمینه برگزاری انتخابات، از آموزش ۳۵۰ نماینده فرماندار و بیش از دو هزار نفر از عوامل اجرایی انتخابات خبر داد و گفت: با توجه به کمبود وقت و اینکه تقریباً تمامی اعضا و عوامل از دوره قبل در شعب اخذ رأی هستند و زمان زیادی از انتخابات سپری نشده است، آموزش عوامل اجرایی شعب به صورت حضوری برگزار نخواهد شد و به جای آن از آموزش‌های مجازی استفاده می‌شود.
وی تصریح کرد: آموزش نمایندگان فرماندار از روز یکشنبه ۲۷ خرداد آغاز شده و در ۶ گروه ۵۰ تا ۶۰ نفره تا پنج‌شنبه، ۳۱ خرداد، طی پنج روز انجام می‌شود و برای نمایندگان جدید و افرادی که در دوره‌های یادشده نتوانند شرکت کنند، یک جلسه جبرانی نیز برگزار خواهد شد.
برزگری اضافه کرد: تمامی فایل‌ها و کلیپ‌های آموزشی در اختیار اعضا قرار می‌گیرد تا به راحتی بتوانند از این منابع استفاده کنند و آمادگی لازم را برای اجرای صحیح وظایف خود در روز انتخابات کسب کنند. این تصمیم در راستای بهره‌وری بیشتر از زمان و منابع موجود اتخاذ شده و امید است که تمامی عوامل اجرایی بتوانند با استفاده از این آموزش‌های مجازی، بهترین عملکرد را در روز انتخابات ارائه دهند.

نظر شما