شناسهٔ خبر: 67279490 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:

آغاز عملیات بازگشت حجاج ایرانی از اول تیرماه/ پایان عملیات ۲۱ تیرماه 

تهران- ایرنا- مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، از آغاز عملیات بازگشت حجاج ایرانی از یکم تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: فرودگاه بین‌المللی کرمان نخستین فرودگاهی است که به استقبال زائران می‌رود.

صاحب‌خبر -

"محمد حسین آجیلیان" روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: عملیات رفت زائران ایرانی از ۲۴ اردیبهشت تا ۲۱ خرداد ماه سال جاری انجام شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عملیات بازگشت حجاج نیز از اول تیرماه آغاز می‌شود و تا ۲۱ تیرماه ادامه خواهد داشت.
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها خاطرنشان کرد: در روز یکم تیرماه سه پرواز به فرودگاه مشهد، سه پرواز به فرودگاه تبریز ،سه پرواز به فرودگاه اهواز و ۲ پرواز به فرودگاه کرمان انجام خواهد شد و در مجموع ۱۸ فرودگاه اهواز، ساری، یزد، کرمان، رشت، اردبیل، تبریز، زنجان، شیراز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و همدان درگیر عملیات بازگشت حجاج ایرانی به میهن اسلامی خواهند بود.
آجیلیان ادامه‌داد: عملیات بازگشت حجاج ایرانی از این فرودگاه‌ها تا روز ۲۱ تیرماه ادامه خواهد داشت و نخستین پرواز بازگشت به فرودگاه کرمان و آخرین پرواز نیز به فرودگاه ارومیه خواهد بود.
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: ۱۸ فرودگاه‌ یاد شده هم اکنون برای اجرای عملیات بازگشت حجاج ایرانی به میهن اسلامی آماده هستند و اقدامات مورد نیاز برای تسهیل عملیات بازگشت حجاج ایرانی در این فرودگاه‌ها انجام شده است.
وی گفت: در عملیات بازگشت حجاج به کشورمان در مجموع ۱۰ هزار و ۹۷۴ نفر به فرودگاه مشهد، چهار هزار و ۹۷ نفر به فرودگاه تبریز، سه‌هزار و ۶۳۰ نفر به اهواز و ۲هزار و ۶۶۲ نفر به فرودگاه کرمان و همین‌طور دیگر فرودگاه‌های کشور پرواز خواهند داشت.
آجیلیان در پایان توصیه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و ظرفیت های فرودگاهی، مستقبلین به فرودگاه‌ها مراجعه نکنند تا عملیات بازگشت حجاج ایرانی در فرودگاه‌های کشور دچار مشکلات تردد نشود.

نظر شما