شناسهٔ خبر: 67279485 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

هدایت نسل نو به سمت معارف الهی و انقلابی مهم‌ترین رسالت تبلیغات اسلامی است

فاطمه توفیقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: نسل نو باید با معارف الهی و انقلاب اسلامی آشنا شوند و این مسئله از اصلی‌ترین ماموریت‌های تبلیغات اسلامی است.

صاحب‌خبر -

علی یوسفی امروز (پنج‌شنبه ۳۱ خردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه معارف غدیر را با قدرت در جامعه دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی ترویج غدیر و ولایت است. سازمان تبلیغات اسلامی پس از تأسیس با همه توان طی سال‌های متمادی فعالیت‌های خود را در راستای تبلیغ دین در مساجد، مجموعه‌های مردمی و در بین آحاد مردم انجام داده است.

وی افزود: در سازمان تبلیغات اسلامی در سال‌های اخیر تلاش شده تا در ترویج معارف اسلامی، دینی و سبک زندگی دینی در جامعه مردم حضور داشته و حلقه‌های میانی را فعال کنیم. همچنین تقویت فعالیت‌های قرآنی، مباحث هیئت‌های مذهبی نیز از ماموریت‌های مختلف سازمان تبلیغات اسلامی است.

او با بیان اینکه حوزه مرتبط با عملیات‌های رسانه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های نوین یکی دیگر از حوزه‌های فعالیتی جدی تبلیغات اسلامی است، تصریح کرد: فعالیت‌های صورت گرفته در استان زنجان در سال‌های گذشته نتیجه خوبی داشته و بستر فراهم است تا اقدامات ویژه‌تری رخ دهد و برنامه‌ریزی‌های تبلیغات اسلامی در این راستا است که فعالیت‌ها را گسترش داده و تقویت کنیم تا نتایج ملموسی دریافت کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه سعی می‌کنیم در همه حوزه‌ها نگاه ویژه‌ای به نسل نو داشته باشیم، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی همگانی کردن برخی از رویدادها و مراسمی است که تا به امروز نتوانستیم مردم را پای کار آوریم همانند غدیر که باید به جهت مردمی بودن آن را به سطح ماه محرم برسانیم.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا مردمی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی جدی‌تر شود، بیان کرد: وظیفه ارگان‌های فرهنگی و تبلیغات اسلامی بسترسازی، ظرفیت‌سازی و حمایتی است و باید تلاش کنیم کار را خود مردم پیش ببرند. همچنین تبدیل نوجوانان به افرادی که خود فعال فرهنگی شوند نیز جزو اقداماتی است که برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

او با بیان اینکه تلاش شده در حوزه بانوان نیز هویت ایرانی و اسلامی بانوی ایرانی حفظ شود، عنوان کرد: در زمینه هیئت‌ها نیز سازماندهی و انسجام شورای هیئت بسیار مهم است،  باتوجه به هویت شهر و استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی در بحث زیرساختی و پیش بردن فعالیت‌های هیئت‌ها فعالیت می‌کنیم. همچنین برای مساجد نیز قرارگاه ملی مسجد شکل گرفته و هدف آن مدیریت مسجد، تقویت جایگاه امام و رفع مشکلات و موانعی که در راه فعال شدن و ارتقای فعالیت مسجد وجود دارد، است. مسجد یک مجموعه مردمی است و نهادها نباید خیلی ورود کنند، وظیفه اصلی در حوزه مسجد تربیت، تقویت و ارتقا است که درحال انجام بوده و در این حوزه مناطق روستایی و محروم مهم هستند.

یوسفی با بیان اینکه ظرفیت حضور علما و روحانیون در روستاها محدود است و بهتر است روحانیون بومی منطقه باشند، اظهار کرد: بیش از یک هزار مسجد در استان داریم ولی این حجم از روحانی در استان حضور ندارند، امکان حضور روحانی در همه مواقع از قم نیز وجود ندارد و در تلاش هستیم تا حداقل هر چند روستا یک امام داشته باشند. همچنین هر جایی که ظرفیت ایجاد شده و امام توانسته فعالیت خود را پیش ببرد مشاهده کرده‌ایم که حضور نسل نو نیز بیشتر شده است.

انتهای پیام

نظر شما