شناسهٔ خبر: 67279382 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

عکس غم‌انگیز از کشته شدن خرس قهوه‌ای بر اثر برخورد با خودرو/ عکس

یک قلاده خرس قهوه‌ای در اثر برخورد با خودرو کشته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان قزوین از کشته شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای در اثر برخورد با خودرو در جاده نیمه کاره قزوین - تنکابن خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: یک قلاده خرس قهوه‌ای از گونه‌های در خطر انقراض کشور در جاده در حال ساخت قزوین - الموت - تنکابن و حد فاصل تونل شیرکوه به روستای باغدشت در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت بر اثر برخورد با خودروهای عبوری تلف شد.

وی با بیان اینکه منطقه الموت به خاطر شرایط جغرافیایی خاص یکی از بهترین زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای در استان و حتی کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: عبور و ساخت این جاده برای دسترسی آسان‌تر به شمال کشور موجب ناامن کردن این گونه‌های با ارزش جانوری شده و تهدیدی برای بقای جانوران ارزشمند به شمار می‌رود.

عکس غم‌انگیز از کشته شدن خرس قهوه‌ای بر اثر برخورد با خودرو/ عکس

طاهری بیان کرد: ایمن سازی و نصب تابلوهای هشدار دهنده و چشمک زن و همچنین ایجاد مسیرهای عبور حیات وحش موارد می‌تواند به کاهش این اتفاقات و تلفات گونه‌های جانوری منجر شود.

به گفته فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان قزوین، در این چند سال گذشته گزارشات متعددی در مسیر این جاده از تصادفات و برخورد خودروهای عبوری با گونه‌های جانوری وحشی و با ارزش از قبیل پلنگ، خرس و بز کوهی به دست رسیده و به یک مکان تهدیدآمیز حیات وحش تبدیل شده است.

۴۷۲۳۶

نظر شما