شناسهٔ خبر: 67273599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خرس قهوه‌ای در قزوین بر اثر برخورد با خودرو کشته شد

قزوین- ایرنا - فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان قزوین از کشته شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای در اثر برخورد با خودرو در جاده نیمه کاره قزوین - تنکابن خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی طاهری شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یک قلاده خرس قهوه‌ای از گونه های در خطر انقراض کشور در جاده در حال ساخت قزوین - الموت - تنکابن و حد فاصل تونل شیرکوه به روستای باغدشت در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت بر اثر برخورد با خودرو های عبوری تلف شد.

وی با بیان اینکه منطقه الموت به خاطر شرایط جغرافیایی خاص یکی از بهترین زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای در استان و حتی کشور محسوب می شود، تاکید کرد: عبور و ساخت این جاده برای دسترسی آسان تر به شمال کشور موجب ناامن کردن این گونه‌های با ارزش جانوری شده و تهدیدی برای بقای جانوران ارزشمند به شمار می‌رود.

طاهری تصریح کرد: ایمن سازی و نصب تابلوهای هشدار دهنده و چشمک زن و همچنین ایجاد مسیرهای عبور حیات وحش موارد می تواند به کاهش این اتفاقات و تلفات گونه‌های جانوری منجر شود.

به گفته فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان قزوین، در این چند سال گذشته گزارشات متعددی در مسیر این جاده از تصادفات و برخورد خودروهای عبوری با گونه های جانوری وحشی و با ارزش از قبیل پلنگ ، خرس و بز کوهی به دست رسیده و به یک مکان تهدیدآمیز حیات وحش تبدیل شده است.

نظر شما