شناسهٔ خبر: 67279101 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

لیگ ملت‌های والیبال؛

مروری بر ۴ بازی لیگ ملت‌های والیبال امروز

امروز در دور سوم لیگ ملت های آسیا 4 بازی برگزار شد که تیم ملی والیبال کشورمان هم توانست تیم ملی آمریکا را شکست دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، امروز در دور سوم لیگ ملت های آسیا 4 بازی برگزار شد که تیم ملی والیبال کشورمان هم توانست تیم ملی آمریکا را شکست دهد.

در دیدارهای امروز تیم ملی آلمان در برابر فرانسه قرار گرفت که با نتیجه 3 بر1 به سود ژرمنی ها به اتمام رسید، در دیدار دوم تیم ملی والیبال کشورمان توانست تیم ملی آمریکا را با نتیجه 3 بر2 از پیش رو بردارد، در دیدار سوم کوبا با نتیجه 3 بر2 مغلوب صربستان شد، در بازی آخر هم ایتالیا در مقابل لهستان قرار گرفت که لهستان با نتیجه 3 بر صفر ایتالیا را شکست داد.

دیدار اول دور سوم لیگ ملت‌های والیبال:

دیدار اول با برتری سه بر یک آلمان به پایان رسید. فرانسه که همچنان اروین ان‌گاپت را در اختیار ندارد با نتیجه سه بر یک برابر آلمان تن به شکست داد. آلمان در ست نخست ۲۵ بر ۲۳ به برتری رسید، ولی فرانسوی‌ها در ست دوم ۲۷ بر ۲۵ پیروز شدند. آلمان به واسطه بازی درخشان گروزر در ست سوم ۲۵ بر ۲۰ به برتری رسید و در نهایت در ست چهارم نیز ۲۵ بر ۲۳ پیروز شد.

دیدار دوم دور سوم لیگ ملت‌های والیبال:

در دیدار دوم تیم‌ ملی والیبال ایران که طی تمام بازی‌های قبلی خود در لیگ ملت‌های والیبال شکست خورده و قعرنشین جدول مسابقات به حساب می‌آمد به مقابله با آمریکا پرداخت.

در اوایل ست اول، آمریکا فاصله خوبی با ایران از نظر امتیازگیری ایجاد کرد، اما در ادامه، روند دو تیم پایاپای شد. در حالی که تیم ملی والیبال ایران در تک‌امتیاز‌های پایانی همواره از حریف خود پیش می‌افتاد، نهایتا این آمریکا بود که توانست ست اول را با نتیجه ۲۸-۲۶ به سود خود پایان دهد.

تیم ملی والیبال ایران ست دوم بازی مقابل آمریکا را بسیار خوب آغاز و فاصله مناسبی با حریف خود ایجاد کرد. هرچند که آمریکایی‌ها توانستند این اختلاف را در ادامه به یک امتیاز کاهش دهند، اما در نهایت، شاگردان پیمان اکبری ست دوم بازی ایران مقابل آمریکا را با پیروزی ۲۵-۲۳ پشت سر گذاشتند.

برد روحیه بخش تیم ملی والیبال ایران مقابل آمریکا در ست دوم، در ست سوم به عملکردی مناسب ختم شد ملی‌پوشان کشورمان ختم شد و توانستند با اختلاف زیاد این ست را پیروز شوند.

آمریکا از شوک باخت در دو ست پیاپی خارج شد و ست چهارم را قدرتمندانه آغاز کرد. هر چند در ادامه، سناریوی ست اول مو به مو تکرار شد. شاگردان اکبری اختلاف را به حداقل رساندندن و در بخشی از بازی در تک‌امتیاز‌های پایانی از حریف خود پیش افتادند، اما نهایتا آمریکا با حساب ۲۸-۲۶ پیروز این ست لقب گرفت. با تساوی ۲-۲ ایران و آمریکا، کار به ست پنجم کشیده شد.

برخلاف دیدار‌های قبلی که ایران همواره در ست پنجم بازی را به حریف واگذار می‌کرد، شاگردان اکبری در ست پنجم دیدار مقابل آمریکا عملکردی مناسب از خود به نمایش گذاشتند و اختلاف امتیاز مناسبی به وجود آوردند. هرچند که در حوالی امتیاز ۹ آمریکا توانست خود را به ایران نزدیک کند، اما نهایتا تیم ملی کشورمان با نتیجه ۱۳-۱۵ این ست را برنده شد تا مجموعا با حساب ۳-۲ برنده این مسابقه شود.

دیدار سوم دور سوم لیگ ملت‌های والیبال:

در دیدار سوم تیم‌های ملی صربستان و کوبا درحالی به مصاف هم رفتند که رقابت نزدیکی برای صعود به المپیک به عنوان آخرین تیم از رنکینگ جهانی را دارند، در هفته سوم لیگ ملتهای والیبال برابر هم قرار گرفتند و در حالی که کوبا دو ست نخست را برده بود، اما این صربستان بود که به بازی برگشت و در نهایت ۳-۲ پیروز این دیدار شد.

کوبا دو ست نخست را ۲۵-۲۲ و ۲۵-۲۱ برنده شد اما سه ست بعدی را ۲۵-۱۶، ۲۵-۲۱ و ۱۵-۱۲ واگذار کرد تا شانس صربستان برای صعود به المپیک بیشتر شود.

پیش از این دیدار صربستان و کوبا کمتر از یک امتیاز در رنکینگ جهانی با هم فاصله داشتند اما صرب‌ها با این برد فاصله را به حدود ۱۱ امتیاز رساندند.

در نهایت هر تیمی که در رنکینگ جهانی در رتبه بالاتری قرار بگیرد المپیکی می‌شود.

کوبا در سه بازی بعدی خود به مصاف اسلوونی، بلغارستان و لهستان می‌رود و صربستان با لهستان، ترکیه و اسلوونی بازی می‌کند.

دیدار چهارم دور سوم لیگ ملت‌های والیبال:

در دیدار پایانی امروز هم ایتالیا و لهستان به مصاف هم رفتند که تیم ملی لهستان توانست با نتیجه 3 بر صفر ایتالیا را مغلوب کند، این اتفاق درحالی رخ داد که انتظار می‌رفت تیم ملی والیبال ایتالیا بتواند عملکرد بهتری داشته باشد.

در ست اول این دیدار با نتیجه 25 بر22 ، ست دوم با نتیجه 25 بر21 و ست آخر با نتیجه 25 بر 22 به نفع لهستان به اتمام رسید.

انتهای پیام/

نظر شما