شناسهٔ خبر: 67269911 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هفته سوم والیبال لیگ ملت ها،

نمایش خیره کننده مردان والیبال ایران در مانیل

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار هفته سوم لیگ ملت‌ها موفق به شکست تیم المپیکی آمریکا شد تا نمایش خیره کننده‌ای در آغاز این هفته از مسابقات داشته باشد.

صاحب‌خبر -

پیروزی ایران مقابل آمریکا
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در این دوره از رقابت‌ها ۱۶ تیم حضور یافتند که در دور گروهی به صورت دوره‌ای در ۳ هفته به مصاف هم می‌روند. در این دوره تیم ترکیه جایگزین چین شد و برای اولین بار حضور در لیگ جهانی را تجربه کرد. در هر هفته تیم‌ها به صورت ۸ تیمی در دو گروه مسابقه می‌دهند و جدول مسابقات به صورت کلی و با اولویت ترتیبی تعداد برد و امتیاز محاسبه می‌شود و در پایان ۸ تیم برتر به دور یک چهارم نهایی که در ووچ لهستان برگزار خواهد شد، صعود می‌کنند. تیم روسیه به مانند دوره قبل به علت بحران اوکراین در این دوره نیز از رقابت‌ها کنار گذاشته شد.۵ تیم برتر دور گروهی لیگ ملت‌ها که تا کنون مجوز دریافت نکرده باشند به المپیک ۲۰۲۴ صعود می‌کنند.

در هفته نخست مسابقات تیم‌ها در دو شهر آنتالیا ترکیه و ریو دوژانیرو برزیل رقابت کردند، در هفته دوم فوکواوکا ژاپن و اوتاوا کانادا میزبان مسابقات شدند و میزبانی هفته سوم را لیوبیلیانا اسلوونی و مانیل فیلیپین بر عهده دارند. مرحله نهایی در اطلس آره نا در شهر ووچ لهستان برگزار خواهد شد.

نتایج و برنامه ادامه روز دوم هفته اول مسابقات به این شرح است:
 هفته سوم:
چهارشنبه ۳۰ خرداد: 
در لیوبلیانا اسلوونی: 
کوبا - صربستان
ایتالیا - لهستان

 در مانیل فیلیپین:
چهارشنبه ۳۰ خرداد: 
آلمان ۳ - ۱ فرانسه 

ایران ۳ - ۲ آمریکا (ست‌ها: ۲۶ - ۲۸، ۲۵ - ۲۳، ۲۵ - ۱۸، ۲۶ - ۲۸ و ۱۵ - ۱۳ / سالن ۱۵ هزار نفری مال آف ایشیا آره نا)

<div id="video-display-embed-code_11232283"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4263707/11232283?width=600&height=350"></script></div>


تیم ایران پیش از این ۱ - ۳ از تیم‌های صربستان، کوبا، ترکیه و برزیل، ۰ - ۳ از ایتالیا و ژاپن و ۲ - ۳ از آرژانتین و بلغارستان شکست خورد.
پوریا حسین خانزاده با کسب ۲۳ پوئن، امتیازآورترین بازیکن ایران در این دیدار شد و توری دیفالکو بازیکن شماره ۸ آمریکا با کسب ۳۳ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن این دیدار بود.
تیم ملی والیبال ایران در مجموع ست‌های این مسابقه ۱۱۷ امتیاز کسب کرد که به ترتیب ۶۴ پوئن در حمله، ۹ امتیاز در دفاع، ۵ پوئن سرویس و ۳۹ امتیاز از اشتباهات بازیکنان حریف بود.
مردان والیبال ایران ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه روز پنج‌شنبه ۳۱ خرداد در دهمین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ به مصاف هلند می‌روند.

در جدول کلی رقابت‌ها، تیم اسلوونی با ۸ برد و ۲۱ امتیاز پیشتاز شد و تیم‌های ایتالیا با ۷ برد و ۲۱ امتیاز در رده دوم قرار گرفت. تیم‌های برزیل با ۶ برد و ۱۹، لهستان با ۶ برد و ۱۸، فرانسه و ژاپن با ۶ برد و ۱۷ امتیاز در رده‌های سوم تا ششم قرار گرفتند. تیم‌های کانادا با ۱۵ و کوبا، آلمان و آرژانتین با ۱۲، صربستان و امریکا با ۱۰ و هلند با ۹ امتیاز در رده‌های هفتم تا سیزدهم قرار گرفتند. تیم‌های بلغارستان با ۸ و ترکیه با ۵ امتیاز چهاردهم و پانزدهم و ایران با یک پیروزی و ۵ امتیاز شانزدهم هستند.

در جدول برترین‌های مسابقات تا پایان هفته دوم در جدول امتیاز آورترین بازیکنان امین اسماعیل نژاد از تیم ایران با ۱۲۶ امتیاز در رده پنجم قرار گرفته است و وی در جدول بهترین مهاجمان نیز با ۲۲۵ تلاش برای حمله پنجم است. در جدول بهترین دریافت نیز آرمان صالحی از ایران با ۱۵۸ امتیاز در رده دوم قرار گرفت.

برنامه سایر بازی‌های ایران به این شرح است:
پنج شنبه ۳۱ خرداد: ایران - هلند (ساعت ۱۰:۳۰)
جمعه اول تیر: ایران - فرانسه (ساعت۶:۳۰)
یک شنبه ۳ تیر: ایران - آلمان (ساعت ۶:۳۰)

 در دوره قبل در سال ۲۰۲۳ تیم‌های لهستان، آمریکا و ژاپن اول تا سوم شدند.
 به تیم قهرمان یک و به تیم نایب قهرمان نیم میلیون دلار اهدا خواهد شد. تیم‌های سوم و چهارم هم ۳۰۰ و ۱۸۰ هزار دلار دریافت می‌کنند. در مرحله گروهی تیم‌های برای هر پیروزی ۹۵۰۰ دریافت می‌کنند و به تیم بازنده ۴۲۵۰ دلار پرداخت می‌شود.

مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها از سال ۱۹۹۰ با نام لیگ جهانی والیبال برگزار شد و از سال ۲۰۱۸ به نام فعلی تغییر یافت. با احتساب ۳۲ دوره قبلی مسابقات، تیم برزیل با ۱۰ قهرمانی ۷ نایب قهرمانی و ۴ سومی رکورد دار است و تیم‌های ایتالیا با ۸ قهرمانی ۳ نایب قهرمانی و ۴ سومی در رده دوم، روسیه (با احتساب نتایج شوروی سابق) با ۵ قهرمانی ۵ نایب قهرمانی و ۶ سومی در رده سوم قرار دارند. فرانسه ۳ و آمریکا و لهستان ۲ بار و تیم‌های کوبا، هلند و صربستان یک بار قهرمانی لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها را تجربه کرده اند. مسابقات در سال ۲۰۲۰ به علت شیوع بیماری کرونا برگزار نشد.

تیم ایران یازدهمین حضور خود را در سال ۲۰۲۴ تجربه می کند. تیم ایران در سال ۲۰۱۳ نهم، در سال ۲۰۱۴ و در درخشانترین حضور خود چهارم، در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۲ هفتم و در سال ۲۰۱۶ هشتم شد، در سال ۲۰۱۷ در رده ۱۱ قرار گرفت و در سال ۲۰۱۸ دهم شد. ملی پوشان ایران در سال ۲۰۱۹ پنجم و در سال ۲۰۲۱ دوازدهم شدند و در سال ۲۰۲۳ در رده چهاردهم جای گرفتند. تیم ایران قبلا در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ به مرحله نهایی راه یافته است.

تیم ایران تا کنون در ۱۳۷ بازی لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها ۵۹ برد و ۷۸ باخت کسب کرده و ۲۴۵ ست برده و ۲۸۱ ست را واگذار کرده است

نظر شما