شناسهٔ خبر: 67278033 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال؛

پنجمین مصاف ایران - هلند

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه هفته سوم خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴، امروز برای پنجمین بار در طول تاریخ به مصاف هلند می‌رود.

صاحب‌خبر -

پنجمین مصاف ایران - هلند
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ از  ۲۹ خرداد در شهر‌های لیوبلیانا در اسلوونی (گروه پنجم) و مانیل فیلیپین (گروه ششم) آغاز شده است و تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه امروز و در دومین دیدار خود در این هفته به مصاف هلند می‌رود، تیمی که قهرمان المپیک ۱۹۹۶ بود و برای مدتی از سطح اول والیبال دنیا دور شد و حالا در تلاش برای بازگشت به روز‌های خوش کسب مدال طلای المپیک است.

هلندی‌ها که سابقه شش بار حضور در رقابت‌های المپیک را دارند، پیش از طلای المپیک ۱۹۹۶، در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون، مدال نقره المپیک را نیز به دست آورده بودند و اکنون با سه برد و ۹ امتیاز در هفته سوم لیگ ملت‌ها از آخرین فرصت‌هایشان برای کسب سهمیه المپیک پاریس استفاده می‌کنند.

هلند که با سه برد در رتبه سیزدهم این رقابت‌ها قرار گرفته است، در هفته سوم لیگ ملت‌ها به سه برد نیاز دارد تا در کورس کسب سهمیه المپیک باقی بماند، اما چشم به لغزش کوبا و صربستان هم دارد تا سهمیه را به دست بیاورد. تیم ملی والیبال هلند سیزده بار در رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان حضور یافته است که بهترین عنوان آنها به کسب نایب قهرمانی این رقابت‌ها در سال ۱۹۹۴ باز می‌گردد. هلندی‌ها از سال ۲۰۲۱ و در سه دوره متوالی در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال حضور یافتند که بهترین عملکرد آن‌ها به کسب مقام هشتمی در سال ۲۰۲۲ باز می‌گردد.

تیم ملی والیبال ایران و هلند در طول تاریخ چهار بار در رقابت‌های بین‌المللی به مصاف هم رفتند که سه بار هلندی‌ها و یک بار ملی‌پوشان کشورمان پیروز میدان بودند و حال باید دید در پنجمین مسابقه کدام تیم به برتری خواهد رسید؟ از سوی دیگر تیم ملی والیبال ایران با شکست آمریکا در نخستین دیدار هفته سوم، انگیزه زیادی برای برد مقابل هلند دارد به ویژه که در سه مسابقه قبلی برابر هلند نتیجه را واگذار کرده است و به دنبال جبران این نتایج است.


فهرست و نتایج دیدار‌های دو تیم ملی والیبال ایران و هلند در طول تاریخ به قرار زیر است:

۲۰۲۱ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – هلند (صفر)

۲۰۲۲ (لیگ ملت‌ها): ایران (صفر) – هلند (۳)

۲۰۲۲ (قهرمانی جهان): ایران (یک) – هلند (۳)

۲۰۲۳ (لیگ ملت‌ها): ایران (۲) – هلند (۳)

نظر شما