شناسهٔ خبر: 67278952 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گفت و گو با ایرنا؛

شاهین فرهت: ابلاغ سند موسیقی توسط یک فقیه دلیلی برای تایید آن است

تهران- ایرنا- آهنگساز، موسیقی‌دان و مدرس موسیقی با بیان این‌که ابلاغ سند موسیقی توسط یک فقیه دلیلی برای تایید آن است، گفت: موسیقی هنری است که همیشه در مملکت ما فراز و نشیب داشته است اما همیشه جای خودش را باز کرده است.

صاحب‌خبر -

شاهین فرهت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به ابلاغ سند موسیقی، اظهار داشت: به اجرای سند ملی موسیقی خوش بینم، امیدوارم با اجرای این سند آثار آهنگسازان ایرانی اجرا شود و از بین نرود.

این آهنگساز، موسیقی‌دان و مدرس موسیقی افزود: اگر سند ملی موسیقی به حفظ آثار موسیقی کمک کند، قطعا منشاء اثر است؛ اما آنچه که زمان نشان داده این است که موسیقی ایران پابرجا خواهد بود.

فرهت اظهار داشت: اول انقلاب اصلا می‌گفتند موسیقی نباید باشد اما امروز شاهدیم که چقدر فعالیت‌های خوب راجع به موسیقی شده است.

این استاد موسیقی گفت: این که سندملی توسط یک فقیه ابلاغ شده است دلیلی بر تایید آن است و این خیلی مهم است.

وی همچنین در این باره که در عرصه موسیقی چه حلقه مفقوده‌هایی داریم که لازم است جبران شود؟ تصریح کرد: من همیشه این را گفته‌ام که آثار آهنگسازان ایرانی اکثرا بعد از فوتشان از بین می‌رود. باید یک بانکی ایجاد و یا موزه‌ای و محلی باشد که این آثار در آنجا نگهداری شود. یک کپی باید از آن نگهداری شود.

فرهت گفت: در جاهای مختلف این کار را کرده‌ایم. به عنوان نمونه در موزه موسیقی و فرهنگستان وجود دارد. لازم است بانک موسیقی به صورت سیستماتیک ایجاد شود.

نظر شما