شناسهٔ خبر: 67278799 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

مخابره پیام کاهشی به قیمت دلار/ بازار از سکون خارج می‌شود؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 31 خرداد 1403

اقتصادنیوز:‌ بازار امروز پنجشنبه 31 خرداد را در حالی آغاز خواهد کرد که معامله گران از روند قیمتی خاصی برای اسکناس آمریکایی در روز جاری پیش بینی می‌کنند.

صاحب‌خبر -
 عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز،‌ هر چه به 8 تیر،‌ روز برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نزدیک می شویم، بازار گمانه زنی ها درباره نامزد پیروز در انتخابات شدت بیشتری پیدا کرده و وعده های اقتصادی شش نامزد کسب کرسی ریاست پاستور در کانون توجه فعالان بازار ارز قرار گرفته است.

معامله گران معتقدند تشدید فضای رقابتی و موضع گیری های تند نامزدها نسبت به یکدیگر می تواند بر نوسانات بازار اثرگذار باشد، موضوعی که روز گذشته هم اتفاق افتاد و قیمت دلار نوسان افزایشی را در پیش گرفت و در حدود 58 هزار تومان و 800 تومان ایستاد.

فعالان بازار معتقدند قیمت دلار 37 روز است که بین کانال 58 و 59 هزار تومان در نوسان است و برنامه مشخصی برای صعود یا نزول به محدوده افزایشی و کاهشی ندارد.

در مقابل قیمت تتر در روز چهارشنبه در کانال 59 هزار تومان نوسان داد اما نتوانست از مرز مقاومتی به 59 هزار و 300 تومان نزدیک شود و این موضوع نشان می دهد که این مرز از مقاومت شدیدی برخوردار است و مانع حرکت افزایشی دلار شده است. بر اساس گزارش اقتصادنیوز، تتر در دو روز اخیر توانسته بالای قیمت دلار ماندگار شود و کف بازار ارز تهران نشانگر این است که تبدیل دلار به تتر در بازار ارز تهران قوت گرفته بود.

در جریان معاملات روز پیش همچنین خبری درباره تزریق سنگین بازارساز در بازار برای کنترل قیمت ها دست به دست شد،. تزریق سنگین تتر توسط بازارساز برای دستیابی به هدف ۵۷ هزار تومان و تزریق درهم برای پایین کشیدن یک تا دو پله ای دلار مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته است. فعالان بازار معتقدند این اتفاق سیگنال کاهشی به بازار خواهد داد.

بنابر اطلاعات خبرنگار اقتصادنیوز، برخی معامله گران هم معتقدند با وجود حباب منفی درهم نسبت به تتر و روند رو به رشد حباب طلای آبشده بازار می‌تواند تا قبل از انتخابات یک نوسان کوتاه را به ثبت برساند. همچنین گروهی دیگر با اشاره به حرکت تتر در دامنه رنج، کاهش حباب درهم نسبت به روز گذشته و همچنین مداخله بازارساز در دو بازار درهم و تتر،‌ مسیر حرکتی دلار در آخرین روز کاری هفته تغییر چندانی را به ثبت نخواهد رساند و در جریان معاملات امروز شاهد ترکیب همیشگی چند هفته اخیر یعنی نوسان محدود در دامنه مشخص خواهیم بود.

نظر شما