شناسهٔ خبر: 67278603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مشارکت ۳۰۰۰ میلیارد تومانی تشکیل‌های مردم نهاد در اردبیل

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: در سه سال گذشته بیش از سه هزار میلیارد تومان جلب مشارکت‌های مردمی را با همراهی و کمک تشکل‌های مردم نهاد را در استان اردبیل شاهد بودیم.

صاحب‌خبر -

مشارکت ۳۰۰۰ میلیارد تومانی تشکیل‌های مردم نهاد در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رضوان باقلاچی صبح پنجشنبه در نشست سازمان‌های مردم نهاد اردبیل اظهار داشت: در دولت سیزدهم و با حمایت رییس جمهور شهید فعالیت‌های گسترده‌ای را در حوزه سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد شاهد بودیم که در این زمینه از ظرفیت خیران، نیکوکاران و متمولان در گره‌گشایی از مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف استفاده شده است.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم با نگاه واقع‌بینانه و اعتمادآفرین به تشکل‌ها سعی شد تا رکورد مشارکت این سازمان‌ها در ابعاد مختلف شکسته شده و در ایام سخت کرونا ما بیش از یک‌هزار میلیارد تومان مشارکت مردم و جمع‌آوری کمک‌های عمومی را از طریق این مجموعه‌ها شاهد بودیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل به شبکه‌سازی این تشکل‌ها در قالب کانون‌ها، مساجد و نهادهای خیریه اشاره کرد و گفت: الگودهی خوبی را در این زمینه شاهد بودیم و سعی شده خیران خوشنام به عنوان الگوهای برتر در این حوزه برای جوانان معرفی شود.

باقلاچی کسب رتبه برتر استان را در بحث مشارکت‌های اجتماعی یادآور شد و افزود: در سه سال گذشته بیش از سه هزار میلیارد تومان مشارکت مردمی را در حوزه‌های مختلف اعم از مدرسه‌سازی، مسکن‌سازی، مسجدسازی، کتابخانه‌‌سازی و حوزه‌های مختلف شاهد بودیم تا سود و منفعت آن به مردم برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در همین راستا ساخت و تجهیز خوابگاه دانشجویی، آزادسازی زندانیان، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و آموزشی انجام شده و خود جوانان و گروه‌های جهادی در این زمینه مشارکت فعالی داشتند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل یاد و خاطره خیران خوشنام اردبیلی همچون حاج لطیف نباتی‌مقدم را گرامی داشت و اضافه کرد: این شخصیت در راه‌اندازی ایستگاه صلواتی در کشور پیشرو بوده و توانسته با تأسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه و ساخت مجموعه‌های عام‌المنفعه در حوزه‌های بهداشتی، درمانی، سلامت، امور ورزشی و همچنین حوزه محیط زیست نام نیکی را از خود به یادگار بگذارد.

نظر شما