شناسهٔ خبر: 67279048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل خبر داد؛

جذب سالانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی در اردبیل

اردبیل- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: سالانه با مساعدت سازمان‌های مردم‌نهاد یک‌هزار میلیارد تومان منابع مالی جمع‌آوری و در مسیر تقویت نظام خیر و احسان هزینه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان باقلاچی صبح پنجشنبه در نشست فعالان سازمان‌های مردم نهاد در استانداری اردبیل، اظهار کرد: با فعال شدن شورای اجتماعی در سطح کشور و استان اردبیل، فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردم پایه به صورت گسترده و وسیع مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد و ما در ابعاد مختلف مشارکت فعالان این حوزه‌ها را شاهد هستیم.

وی به برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی متعدد با فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل تنوع خدمت‌رسانی تشکل‌های مردم نهاد را با همراهی گروه‌های جهادی شاهد هستیم که به خوبی توانستند از ظرفیت‌های مردمی در دولت شهید آیت‌الله رئیسی بهره گرفته و یک رکورد و نصاب خوبی را در توسعه مشارکت‌های مردمی به ثبت برسانند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تصریح کرد: سالانه یک‌هزار میلیارد تومان مشارکت مردمی را با همراهی این نهادها در رفع موانع و مشکلات مردم و کارهای عام‌المنفعه شاهد هستیم به طوری که در ایام کرونا فعالیت‌های خوبی را در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و مساعدت‌های مالی شاهد بودیم.

باقلاچی افزود: بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم رئیس جمهور شهید بارها بر کوچک‌سازی دولت و چابک‌سازی آن در نقطه مقابل تقویت تشکل‌های مردمی تاکید کرده و زمینه شبکه‌سازی گسترده را در این بخش فراهم کردند.

وی الگوی موفق این تشکل‌ها را مجموعه‌های خیریه در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و ادامه داد: استان اردبیل رتبه اول کشور را در بحث مشارکت‌های اجتماعی به دست آورده است.

باقلاچی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این الگوی شایسته مدیریتی با نگاه مردمی‌سازی باید تقویت شده و ظرفیت جلب مشارکت‌های مردمی افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: در سه سال دولت سیزدهم در استان اردبیل بیش از سه هزار میلیارد تومان منابع جذب و در حوزه‌های مختلف از مدرسه‌سازی، مسکن‌سازی، مسجدسازی تا تجهیز خوابگاه دانشجویی، خدمات آموزشی، آزادی زندانیان و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و نیازمندی‌های مردم فراهم شد تا بخشی از دغدغه‌های عموم جامعه برطرف شود.

باقلاچی بیان کرد: در استان اردبیل فعالیت‌های خوبی را در حوزه‌های مختلف به همت سازمان‌های مردم نهاد شاهد هستیم که قطعاً همراهی جوانان در این عرصه می‌تواند گره‌گشا باشد.

وی یاد و خاطره پیشکسوتان عرصه خیر و احسان را گرامی داشت و یادآور شد: ما در این عرصه مدیون تلاش چهره‌هایی همچون حاج لطیف نباتی‌مقدم هستیم که با تأسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه متعدد، ساخت پناهگاه، احداث مسجد و فعالیت‌های محیط زیستی عام‌المنفعه سعی کرد تا عشق و ارادت خود را به مردم و فعالیت‌های عام‌المنفعه نشان دهد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تصریح کرد: امیدواریم از ظرفیت ۲ هزار تشکل مردم نهاد در این استان در حوزه‌های مختلف بهتر استفاده شده و در سال‌های آینده شاهد شکوفایی برنامه‌ها و طرح‌های مختلف در ابعاد توسعه‌ای باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست منتخبان سازمان‌های مردم نهاد دغدغه‌ها و مشکلات خود را اعم از پیچیدگی بروکراسی اداری، عدم تأمین زمین برای احداث مجموعه‌های فرهنگی، تربیتی و باورناپذیری فعالیت گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی را از سوی برخی مدیران و مسئولان یادآور شده و از سازمان اجتماعی کشور خواستند تا در رفع این دغدغه‌ها و موانع تلاش بیشتری کرده و آستین همت بالا بزنند.

نظر شما