شناسهٔ خبر: 67278328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۱۴۸ مشاور املاک متخلف طی یک سال در استان قم پلمب شدند

شیما احمدزاده

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در قالب طرح کنترل بازار مسکن و ساماندهی بنگاه‌ها، طی یک سال گذشته ۱۴۸ مشاور املاک متخلف در این استان پلمب شده‌اند.

صاحب‌خبر -

حسین زنجیرانی فراهانی با اشاره به گزارش یک‌ساله فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان در طرح ساماندهی بنگاه‌ها و مشاوران املاک، بیان کرد: در این مدت یک‌هزار و ۹۶۷ بازرسی از مشاوران املاک در سطح استان قم انجام شد که منجر به تشکیل ۲۴۵ پرونده تعزیراتی و جریمه ۳۵ میلیاردریالی برای بنگاه‌های متخلف شده‌ است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم ادامه داد: در سطح استان قم ۲ هزار و ۳۸۷ بنگاه و مشاور املاک وجود دارد که از این‌ بین ۲ هزار و ۱۴ بنگاه دارای پروانه و ۷۵۳ واحد نیز فاقد پروانه هستند.

زنجیرانی فراهانی با تاکید بر برخورد با واحدهای متخلف در حوزه مشاوران املاک و تنظیم و کنترل بازار مسکن، تصریح کرد: در یک سال گذشته ۷۴۵ اخطار به واحدهای متخلف این استان صادر شده‌ است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی قم، وی اضافه کرد: در سطح شهر قم ۲ هزار و ۱۸۳ مشاور املاک فعال است که یک‌هزار و ۹۸۰ واحد از آنها دارای پروانه و ۲۹۳ مشاور املاک فاقد پروانه فعالیت هستند که طی یک سال گذشته ۷۱۰ اخطار به آن‌ها صادر شده‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم ادامه داد: در شهرستان کهک از ۶۰ بنگاه املاک فعال ۲۲ بنگاه فاقد پروانه، در شهر قنوات از ۹۳ مشاوره املاک ۲۷ بنگاه بدون پروانه و شهر دستجرد نیز از ۲۶ مشاوره املاک ۱۳ بنگاه بدون پروانه هستند.

زنجیرانی فراهانی افزود: در شهر جعفریه نیز هفت مشاوره املاک آن دارای پروانه هستند و در شهر سلفچگان نیز ۱۰ بنگاه مشاوره املاک فعال است.

وی در پایان گفت: گشت کنترل بازار املاک و مستغلات با حضور نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی، صمت، تعزیرات، اتحادیه املاک، امور مالیاتی، پلیس اماکن و معاونت پیشگیری دادگستری تشکیل شده است.

انتهای پیام

نظر شما