شناسهٔ خبر: 67278287 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تغذیه بیش از ۸۷ هزار زائر در ایام تشریق چگونه تأمین شد؟

مسئول تغذیه و تدارکات عملیات حج ۱۴۰۳ ضمن تشریح چگونگی خدمات‌رسانی به زائران در ایام تشریق گفت: تمام تلاش ما این بود که با توجه به شرایط سخت زائران در ایام تشریق ، بهترین خدمات و تغذیه را دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

اصغر حاجی‌زاده مسئول تغذیه و تدارکات عملیات حج 1403 در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی حج ضمن تشریح جزئیات عملکرد این واحد و شیوه خدمت‌رسانی به زائران در ایام تشریق اظهار داشت: مسئولان تغذیه و تدارکات همه موظفند که مواد اولیه خوب را تهیه کنند تا زائران بتوانند از آن بهره لازم را ببرند در ایام تشریق هم اولویت اصلی ما سالم نگه داشتن غذا و تأمین کالری مورد نیاز 4 روز ایام تشریق بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان تغذیه و پزشکان با توجه به فشاری که روی زائران در ایام تشریق است ما وعده‌های غذایی خود را مبتنی بر نیاز جسمی و ذائقه کلی زائران تدارک دیدیم. در همین راستا در هر وعده مواد غذایی متنوعی را بین زائران در عرفات و مشعرالحرام و منا توزیع کردیم.

اصغری با اشاره به سرانه آب مورد نیاز هر زائر در ایام تشریق گفت: هر زائر در عرفات 10 بطری آب معدنی مورد نیازش بود و در مزدلفه و مشعرالحرام نیز دو بطری آب در اختیارش قرار گرفت و در سه روز بیتوته در منا هم روزانه 9 بطری آب به زائران اختصاص داشت. در همین راستا نیز به ازای هر 10 نفر 30 کیلوگرم یخ در یخچال‌ها قرار داشت.

وی با اعلام اینکه برای بیش از 87 هزار زائر در ایام تشریق صبحانه ناهار و شام تدارک دیده بودیم: تصریح کرد: تمام این غذا‌ها از سه آشپزخانه هتل ورقان، افندی و ابوسرهد با 16 کامیون یخچال‌دار به منطقه تشریق منتقل می‌شد و امسال برای اولین بار از بسته‌بندی‌های مخصوص مایکروویو استفاده کردیم و مزیت استفاده از این بسته‌بندی افزایش مدت زمان گرم نگه داشتن غذا بود. همچنین غذا بوی یونولیت به خود نمی‌گرفت و چون بسته‌بندی شفاف بود زائران حس خوبی نسبت به غذا خوردن در آن داشتند.

مسئول تغذیه و تدارکات عملیات حج 1403 در پایان یادآور شد: تمام زائران روزانه دو نوع میوه در ایام تشریق دریافت کردند و در چند نوبت نیز کمپوت آناناس بین آنان توزیع شد. البته برای تعدادی از زائران که ممکن بود معذوریت داشته باشند هم غذای کنسروی را برای احتیاط در هتل‌ها در نظر گرفته بودیم. همچنین 102 دستگاه خودروی سنگین اجناس غیر قابل فساد را در چند نوبت رفت و برگشت به محل تشریق انتقال دادند.

نظر شما