شناسهٔ خبر: 67278270 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

برای ترور شاه یک میلیون تومان جایزه تعیین شد

خلخالی: کسی که شاه را دستگیر یا ترور کند یک میلیون تومان جایزه دریافت خواهد کرد... کسی که شاه را ترور کند در بازگشت به وطن از او مانند یک قهرمان استقبال خواهد شد و نام او در صفحات درخشان تاریخ جای خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۵۸ روزنامه‌ی کیهان به نقل از صادق خلخالی حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب تیتر زد: «برای ترور شاه ۱۰ میلیون ریال جایزه تعیین شد» این روزنامه در صفحه‌ی دوم خود در شرح این تیتر بخش‌هایی از گفت‌وگوی او را از یک مصاحبه منتشر کرد؛ مصاحبه‌ای درباره‌ی طرح ترور شاه (در تبعید مکزیک) که به نظر می‌رسید با یونایتدپرس انجام گرفته و قسمت‌هایی از آن نیز در روزنامه‌ی آیندگان روز ۲۹ خرداد (۵۸) منتشر شده بود. در ادامه آن بخش از سخنان خلخالی را که توسط کیهان (۳۱ خرداد ۵۸) منتشر شد می‌خوانیم:

کسی که شاه را دستگیر یا ترور کند یک میلیون تومان جایزه دریافت خواهد کرد و اگر این شخص همسر او، یعنی فرح، باشد نه‌تنها جایزه را دریافت خواهد کرد بلکه از کلیه‌ی اتهامات نیز مبرا می‌شود و می‌تواند آزادانه به ایران بازگردد. ضمنا لازم به یادآوری است که رضا و بقیه‌ی بچه‌های شاه مخلوع و فرح گناهی ندارند و توسط فداییان اسلام مجازات نخواهند شد زیرا دست آنان به خون آلوده نیست.

هم‌اکنون ۳ نفر برای انجام ماموریت ترور شاه به مکزیک رفته‌اند که هر ۳ نفر آنان کاملا به محیط آشنا هستند و مدت‌ها در آن‌جا زندگی کرده و با آداب و رسوم مکزیک و لباس و پوشاک ساکنان آن کشور آشنایی دارند. بر اساس گزارشاتی که دریافت کرده‌ام با توجه به امکاناتی که در اختیار این افراد هست امید بسیار هست که ان‌شاءالله آن‌ها به‌زودی با دست پر از این سفر برگردند. کسی که شاه را ترور کند در بازگشت به وطن از او مانند یک قهرمان استقبال خواهد شد و نام او در صفحات درخشان تاریخ جای خواهد گرفت. باید توجه داشت که حکم مرگ شاه را ملت ستم‌دیده و مستضعف ایران صادر کرده است و با توجه به این‌که فداییان اسلام، فدایی اسلام و ملت مسلمان ایران هستند لذا برای اجرای این حکم اعزام شده‌اند.

۲۵۹۵۷

نظر شما