شناسهٔ خبر: 67278200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش ۵۰ درصدی انتشار گاز‌های مشعل در پارس جنوبی

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران از اجرای طرح کاهش گاز‌های مشعل در پالایشگاه‌های پارس جنوبی در سه سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

کاهش ۵۰ درصدی انتشار گاز‌های مشعل در پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ سید جلال الدین نورموسوی گفت: این طرح تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته و انتظار می‌رود تا سال ۱۴۰۵، مشکل مربوط به گاز‌های مشعل به‌طور کامل برطرف شود.

وی با بیان اینکه این مدیریت در سه سال گذشته، توانسته در بخش‌های حوزه مأموریت خود به دستاورد‌های مهمی دست یابد افزود: کاهش انتشار گاز‌های مشعل به‌دلیل قابل انفجار و اشتعال‌بودن در بخش اچ‌اس‌ئی به علت وجود تأسیسات عملیاتی، اهمیت ویژه‌ای دارد.

نور موسوی ادامه داد: از این رو اقدام‌هایی مانند آموزش آتش‌نشان‌ها و بررسی دوره‌ای تجهیزات با توجه به ماهیت کار و سروکار داشتن با حریق، به‌صورت فرآیندی همیشگی در دستور کار است.

وی افزود: ابلاغ مجوز‌های پروانه جدید، از جمله اقدام‌هایی است که در بخش‌های انتقال، گازرسانی و مهندسی و توسعه مورد ممیزی قرار گرفته و در بخش پالایشگاهی نیز در سال ۱۴۰۳ مجوز آن اخذ و اجرایی می‌شود.

نورموسوی گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۵ واحد تصفیه فاضلاب در شرکت‌ها اجراشده و با برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده، موفق به کاهش مصرف آب شده‌ام.

نظر شما