شناسهٔ خبر: 67122928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمایت صنعت پتروشیمی از زیست بوم استان بوشهر + فیلم

در راستای مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت با تمدید ۳ ساله تفاهم نامه بین پتروشیمی پردیس و سازمان حفاظت محیط زیست، چتر حمایتی بر سر جنگل‌های حرا در استان بوشهر گسترده‌تر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ پتروشیمی پردیس در ادامه برنامه‌های حمایتی خود از زیست بوم جنگل‌های حرا و تالاب‌های استان بوشهر در تفاهم با سازمان حفاظت محیط زیست برای مدت سه سال دیگر ۳۵ میلیارد ریال در این بخش سرمایه گزاری می‌کند.
شرکت پتروشیمی پردیس به عنوان یکی از شرکت‌های سبز منطقه عسلویه، از سال ۱۴۰۰ با امضای تفاهم نامه‌ای به ارزش ۱۷ میلیارد ریال با سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان حامی رسمی جنگل‌های حرا در استان بوشهر معرفی شده است.
جنگل‌های حرا، به عنوان یکی از پدیده‌های شگفت‌انگیز و منحصر به فرد جهان، علاوه بر زیبایی بخشی طبیعی در دل مناطق گرمسیری، نقشی حیاتی در حفظ تنوع زیستی و تعادل زیست بوم منطقه دارند. معاون تولید مجتمع پتروشیمی پردیس اظهار داشت: جنگل‌های حرا در قیاس با سایر زیستگاه‌ها تا ۳۰ برابر در کاهش کربن آبی نقش دارند و کربن ناشی از سوخت‌های فسیلی و حریق جنگل‌ها را به خود جذب می‌کنند؛ همکاران ما در پتروشیمی پردیس با نگاه دقیق به این موضوع طی سال‌های گذشته تلاش وافری برای کاشت درخت حرا در سواحل استان انجام داده اند.

معتمدی افزود: با توجه به اقدامات تأثیرگذاری که در سال‌های گذشته برای حفاظت از جنگل‌های حرا صورت گرفت، تصمیم به تمدید تفاهم نامه حفاظت از جنگل‌های حرا در استان بوشهر برای مدت سه سال به مبلغ بیش از ۳۵ میلیارد ریال گرفته شد.
وی گفت: برای جلوگیری از آسیب به خاک بیش از ۵ هزار متر زمین برای ضایعات در نظر گرفته شده است که در سطح منطقه نظیر ندارد، پساب مجتمع در حوضچه‌های شرکت ذخیره سازی و برای تصفیه به مجتمع مبین انتقال داده می‌شود و در موضوع هوا نیز با نصب آنالیزور روی تمامی استک ها، بر روی به حداقل رساندن میزان آلایندگی‌ها تمرکز کرده ایم.

<div id="video-display-embed-code_11206160"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4256810/11206160?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما