شناسهٔ خبر: 67049835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری رسمی از ایستگاه تقویت فشار گاز‌ خورموج

ایستگاه تقویت فشار گاز خورموج با هدف افزایش ظرفیت انتقال گاز کشور به دستور محمد مخبر سرپرست ریاست‌ جمهوری در ارتباط زنده تصویری به بهره برداری رسمی رسید.‌

صاحب‌خبر -

بهره برداری رسمی از ۵ ایستگاه تقویت فشار گاز‌

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، آئین بهره‌برداری رسمی از ۵ ایستگاه‌های تقویت فشار گاز خورموج (شهید باقری)، دوراهان (برادران شهید هلیسائی)، آرادان (شهید رفیعی‌راد)، نورآباد (شهید سیف‌الاسلامی) و پل کله (شهید شیروانی) که در دولت سیزدهم و با سرمایه‌گذاری ۲۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار ساخته شده است، با دستور محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری در ارتباط زنده تصویری انجام شد.

 این تاسیسات با سرمایه‌گذاری ۷۲ میلیون دلار بر روی خط ششم سراسری گاز ساخته شده و با افزایش فشاری که ایجاد می‌کند، می‌تواند گازی را که از عسلویه به سوی جنوب غرب و سرانجام غرب کشور می‌آید، با فشار مناسب به سمت مصرف‌کنندگان هدایت کند. 

همچنین با توجه به بومی‌سازی در سامانه کنترل، بعد از تأسیسات تقویت فشار گاز آرادان، این ایستگاه دومین تأسیسات در کشور است که از سامانه کنترل ساخت داخل استفاده می‌کند.

استفاده از این سامانه علاوه بر قطع نیاز کشور از واردات در این زمینه، صرفه جویی ارزی قابل توجهی را نیز به همراه داشته است.

نظر شما