شناسهٔ خبر: 67278158 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ایران دارای بالاترین رشد اقتصادی منطقه

بسیاری از اخبار اقتصادی امروز تحت تاثیر مناظرات اقتصادی بود به طوری که بسیاری از اعضای کابینه دولت با توجه به صحبت های ارایه شده در مناظره های انتخاباتی کارنامه های عملکردی دولت را منتشر کردند در مهمترین کارنامه رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد ایران دارای بالاترین رشد اقتصادی منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، بسیاری از اخبار اقتصادی امروز تحت تاثیر مناظرات اقتصادی بود به طوری که بسیاری از اعضای کابینه دولت با توجه به صحبت های ارایه شده در مناظره های انتخاباتی کارنامه های عملکردی دولت را منتشر کردند در مهمترین کارنامه رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد ایران دارای بالاترین رشد اقتصادی منطقه است.

ایران دارای بالاترین رشد اقتصادی منطقه

محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی در سال گذشته ۵ درصد بوده است تصریح کرد: در سال‌۲۰۲۳ براساس گزارش بانک جهانی، بالاترین نرخ رشد در منطقه متعلق به ایران بوده است.

کاهش تورم کالاهای وارداتی

براساس گزارش مرکز آمار، تورم کالاهای وارداتی در سال ۱۴۰۲ در دو گروه ریالی و دلاری کاهش یافته که در این میان گروه روغن‌ها و چربی‌ها تورم منفی 8 درصد را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید

ریال دیجیتال ممنوع‌الخروج است! | همه ویژگی‌ های پول جدید ایرانی را ببینید

سایت‌های مهم اقتصادی را بشناسید | راهنمای سایت های کاربردی برای فعالان اقتصادی

تولید 300میلیون اصله نهال

عباسعلی نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: نزدیک به ۳۰۰ میلیون اصله نهال منابع طبیعی و باغی در سال نخست اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت تولید شده است.

بهره‌برداری از ۲۶۰۰ میلیارد تومان پروژه انتقال و توزیع برق

فرهاد شبیهی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: به‌منظور عبور موفق از دوران اوج بار تابستان امسال ۳۰ پروژه انتقال و فوق‌توزیع در پایتخت به ارزش ۲۶۶۵ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری شد.

خروج شرکت ملی حفاری از فهرست واگذاری‌ها

محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت از خروج شرکت ملی حفاری ایران از فهرست خصوصی‌سازی‌ خبر داد و گفت:حفظ جایگاه این شرکت به‌عنوان یک شرکت بالادستی، موجب تقویت صنعت نفت کشور خواهد شد.

تولید ۱۱۲ هزار تن شمش آلومینیوم

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، از تولید بیش از ۱۱۲ هزار تن شمش آلومینیوم در ۲ ماهه ابتدایی امسال در کشور خبر داد و اعلام کرد:در این مدت همچنین ۳۸ هزار و ۶۱ تن پودر آلومینا تولید شده است.

نظر شما