شناسهٔ خبر: 67278135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور وزیر صمت

ساخت کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره آهن کوهبنان آغاز شد

کرمان - ایرنا - عملیات اجرایی طرح کارخانه کنسانتره آهن کوهبنان امروز (پنجشنبه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، طرح کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره آهن توسط بخش خصوصی در ۳۸ هکتار در بخش طغرالجرد از توابع شهرستان کوهبنان به مرحله اجرا درآمد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر معیشت مردم و مسائل اقتصادی و اهتمام شهید جمهور بر این موضوع گفت: صنعت فولاد در توسعه نقش کلیدی دارد و احداث کارخانه کنسانتره آهن کوهبنان در همین راستا انجام می شود.

عباس علی آبادی افزود: در حوزه صنایع پایین دستی زنجیره فولاد نیز از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود با مشارکت مردم و سرمایه خرد آنها، فعالیت‌های سودآور اقتصادی به نتیجه برسد.

مجری طرح احداث کارخانه کنسانتره کوهبنان نیز در این آیین گفت: این پروژه نقطه عطفی در شکوفایی صنعت این شهرستان محسوب می شود که نشان دهنده تعهد ما به اصول اقتصاد مقاومتی و لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

امیرحسین پوریزدانپناه تصریح کرد: با احداث و راه اندازی پروژه کارخانه کنسانتره آهن کوهبنان و با افزایش تولید داخلی و تقویت بنیادهای اقتصادی امید است که بتوان در برابر تحریم ها و فشارهای اقتصادی ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: این طرح با اعتبار ۳۲ هزار میلیارد ریال و با هدف اشتغالزایی ۶۰۰ نفر در صورت فراهم شدن زیرساخت ها ظرف مدت ۲ سال احداث می شود.

مجری طرح کارخانه کنسانتره کوهبنان افزود: تامین نیاز کارخانه های داخلی، ایجاد اشتغال برای جوانان، افزایش درآمد و سطح زندگی مردم منطقه، کاهش هزینه های حمل و نقل مکان اولیه و محصولات نهایی از جمله مزایای اجرای این طرح است.

وی همچنین خواستار همکاری دستگاه های اجرایی برای تامین زیرساخت‌های احداث این طرح و تسهیل برای اختصاص زمین شد.

کوهبنان در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان واقع شده است.

نظر شما