شناسهٔ خبر: 67285097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغازساخت کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره آهن کوهبنان

عملیات اجرایی طرح کارخانه کنسانتره آهن کوهبنان امروز (پنجشنبه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

صاحب‌خبر -

آغازساخت کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره آهن کوهبنان

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان، طرح کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره آهن با مشارکت بخش خصوصی در ۳۸ هکتار در بخش طغرالجرد از توابع شهرستان کوهبنان با اعتبار ۳۲ هزار میلیارد ریال و با هدف اشتغالزایی ۶۰۰ نفر در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها ظرف مدت ۲ سال احداث می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر معیشت مردم و مسائل اقتصادی و اهتمام شهید جمهور بر این موضوع گفت: صنعت فولاد در توسعه نقش کلیدی دارد و ساخت کارخانه کنسانتره آهن کوهبنان در همین راستا انجام می‌شود.

عباس علی آبادی افزود: در حوزه صنایع پایین دستی زنجیره فولاد نیز از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود با مشارکت مردم و سرمایه خرد آنها، فعالیت‌های سودآور اقتصادی به نتیجه برسد.

مجری طرح احداث کارخانه کنسانتره کوهبنان نیز در این آیین گفت:  با احداث و راه اندازی طرح کارخانه کنسانتره آهن کوهبنان و با افزایش تولید داخلی و تقویت بنیاد‌های اقتصادی امید است که بتوان در برابر تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی ایستادگی کرد.

امیرحسین پوریزدانپناه ادامه داد:رفع نیاز کارخانه‌های داخلی، ایجاد اشتغال برای جوانان، افزایش درآمد و سطح زندگی مردم منطقه، کاهش هزینه‌های حمل و نقل مکان اولیه و محصولات نهایی از جمله مزایای اجرای این طرح است.

وی همچنین همکاری دستگاه‌های اجرایی برای تامین زیرساخت‌های احداث این طرح و تسهیل برای اختصاص زمین را خواستار شد.

نظر شما