شناسهٔ خبر: 67278130 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درآمدهای سازمان هواشناسی کشور «اختصاصی» شد

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: با مساعدت و حمایت‌های دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی، بخشی از درآمدهای سازمان هواشناسی کشور «اختصاصی» شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سحر تاج‌بخش مسلمان اظهار کرد: بخشی از درآمدهای سازمان با حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی و پیگیری‌های مداوم و مستمر سازمان در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ اختصاصی شد.

وی افزود: حمایت‌های دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی در تحقق این خواسته بحق سازمان هواشناسی نقش کلیدی  داشته است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: پیش از این، همه درآمدهای سازمان هواشناسی کشور «عمومی» بود و تنها بخشی از آن به سازمان بر می‌گشت اما امسال بخشی از درآمدهای این سازمان اختصاصی شده است.

وی با بیان اینکه عمده درآمدهای سازمان از محل ارائه داده، اطلاعات و خدمات به حوزه‌های مختلف عملیاتی کشور تامین می‌شود، خاطر نشان کرد: با این همه، همچنان بخشی از درآمدهای سازمان عمومی است.

تاج بخش مسلمان اضافه کرد: در برخی سال های میانی دهه ۹۰ میزان جذب اعتبارات عمومی سازمان صفر بود اما در چهار- پنج سال اخیر هیچگاه این شرایط تکرار نشده است.

وی با بیان اینکه تامین بسیاری از تجهیزات هواشناسی معمولا به صورت ارزی انجام می‌شود، گفت: علیرغم افزایش اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان در سال ۱۴۰۳، همچنان نیازمند جهش جدی اعتبارات سازمان برای تامین بهینه تجهیزات در سطح رقابتی منطقه هستیم و شرایط فعلی کفایت اهداف منطقه‌ای را نمی‌کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، رئیس سازمان هواشناسی کشور افزود: شرایط تغییر اقلیم و افزایش رخدادهای شدید آب و هوایی از یک سو و کمبودهای بلندمدت توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی از سوی دیگر سبب شده تا تقویت و به روز رسانی زیرساخت‌های هواشناسی بیش از پیش در دستور کار باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما