شناسهٔ خبر: 67319761 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

قتل گروگان در آدم‌ربایی ۱۴۰ میلیاردی

سردار علی ولیپور گودرزی گفت: بهمن‌ماه سال گذشته، فردی به اداره چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ که ویژه فقدان است، مراجعه کرد و گفت که یکی از آشنایان نزدیکشان که حدود ۴۹ سال سن داشته و سهامدار یکی از انتشاراتی‌های کتاب است، چند روزی است که از خانه خارج شده و خبری از او نیست. این فرد گفت که تلفن همراه فقدانی نیز خاموش بوده و تلاش‌های خانواده و دوستان برای پیدا کردن او تا کنون بی‌نتیجه مانده است.

صاحب‌خبر -

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری هفت نفر که پس از ربودن یکی از دوستان خود، به شکل ناخواسته او را به قتل رسانده بودند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: بهمن‌ماه سال گذشته، فردی به اداره چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ که ویژه فقدان است، مراجعه کرد و گفت که یکی از آشنایان نزدیکشان که حدود ۴۹ سال سن داشته و سهامدار یکی از انتشاراتی‌های کتاب است، چند روزی است که از خانه خارج شده و خبری از او نیست. این فرد گفت که تلفن همراه فقدانی نیز خاموش بوده و تلاش‌های خانواده و دوستان برای پیدا کردن او تا کنون بی‌نتیجه مانده است.

وی افزود: بدین ترتیب تیمی از کارآگاهان اداره چهارم وارد عمل شدند و در نخستین گام از بیمارستان‌های تهران و پزشکی قانونی کشور استعلام گرفتند، اما ردپایی از فردی مفقودی به دست نیاوردند. تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه یک پیامک با شماره‌ای ناشناس به خانواده فرد فقدانی ارسال شده که در آن عنوان شده بود فرد فقدانی هدف آدم‌ربایی قرار گرفته و آدم‌ربایان با تهدید به قتل او درخواست ۱۴۰ میلیارد ریال پول نقد کرده بودند.

ولیپور گودرزی گفت: با توجه به حساسیت موضوع، پرونده برای رسیدگی تخصصی به اداره یازدهم پلیس آگاهی ارجاع داده شد و کارآگاهان در تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی دریافتند که پنج مرد جوان پیامک‌های تهدیدآمیز را برای خانواده مرد گمشده ارسال کرده‌اند. سرانجام خردادماه سال ۱۴۰۳، تیم جنایی پس از این دریافت این اطلاعات مهم با بهره‌گیری از روش‌های علمی و کشف شیوه‌های کشف نوین جرم هویت پنج متهم پرونده را شناسایی کرده و با دستور قضائی آن‌ها را در یک عملیات ضربتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کرد.

وی افزود: متهمان پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی به صورت جداگانه هدف بازجویی قرار گرفتند، اما به جرم آدم‌ربایی اعتراف نکردند. تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی متوجه ارتباط آدم‌ربایان با دو مرد جوان شدند که هم‌محله‌ای و دوستان فرد مفقود شده هستند که همین موضوع شک تیم جنایی را برانگیخت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهارکرد: اقدامات ویژه پلیسی نیز نشان داد که فرد فقدانی به خانه این دو نفر در محله کیانشهر رفته و پس از آن تلفن همراهش خاموش شده است که کارآگاهان پس از کشف این سرنخ مهم، خیلی زود مخفیگاه دو دوست فرد فقدانی را شناسایی کرد و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی متهمان را دستگیر کرده و با انتقال به مقر انتظامی تحت بازجویی قرار دادند.

وی گفت: دو مرد جوان که در جریان تحقیقات با اظهارات ضد و نقیضی منکر هرگونه ارتکاب جرم بودند پس از مواجه با مدارک موجود داخل پرونده به ارتکاب جنایتی هولناک با همدستی یکدیگر و اجرای نقشه قبلی اعتراف کردند. یکی از متهمان پرونده گفت که با مقتول دوست و هم‌محله‌ای بوده حتی می‌دانستند که ثروتمند است به همین خاطر او را به خانه‌شان دعوت کرده تصمیم گرفتند تا با آدم‌ربایی از خانواده‌اش پول دریافت کنند.

ولیپور گودرزی با اشاره به ادامه اعترافات متهم گفت: پس از اینکه فرد فقدانی به خانه آن‌ها رفته، متهم به همراه همدستش با او درگیر شده، اما در جریان این درگیری او به قتل رسید و آن‌ها نتوانستند ایده خود برای آدم‌ربایی را اجرا کنند. دو متهم که به گفته خودشان خیلی ترسیده بودند یک باند تشکیل داده و ماجرا را با پنج نفر دیگر در میان گذاشته که قرار شد با دریافت ۱۴۰ میلیارد ریال از خانواده مقتول پول‌ها را میان خود تقسیم کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: متهمان پس از ارتکاب جنایت، جسد مقتول را مثله و بقایای آن را در اطراف منطقه‌های جاجرود و رودهن رها کردند. در ادامه نیز او و همدستش به عنوان طراح اصلی این جرم از پنج مرد جوان خواستند که با تهدید‌های زیاد از خانواده یاشار ۱۴۰ میلیارد ریال درخواست و پس از دریافت پول پا به فرار بگذارند که دستگیر شدند.

ولیپور گودرزی گفت: پس از این اظهارات، متخصصان پزشکی قانونی، کارآگاهان اداره یازدهم و ماموران تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا به همراه متهمان برای پیدا کردند بقایای اجساد مقتول به جاجرود و رودهن بروند. همچنین با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

نظر شما