شناسهٔ خبر: 67277743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نجات ۱۳۰ جنین از سقط عمدی، با اجرای طرح نفس در سیستان و بلوچستان

مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: با طرح نفس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان تا کنون ، ۱۳۰ جنین سیستان و بلوچستانی از سقط عمدی نجات یافتند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ آریایی نسب در گفت وگو با ایسنا- افزود: خوشبختانه با اجرای طرح نفس توسط تلاشگران بسیج جامعه پزشکی و کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، در مرکز نفس ۳۴ نوزاد نجات یافته از سقط عمدی از سال گذشته تاکنون متولد شدند.

وی ادامه داد: تعداد ۱۳۰ مادر باردار نیز که قصد سقط جنین داشتند با مشاوره های همکاران ما، از این عمل منصرف شدند و برای آنها پرونده حمایتی تشکیل شده است.

وی افزود: طی این مدت بالغ بر ۳۰۰ مشاوره پیرامون جلوگیری از سقط جنین انجام شده که اثربخش و امیدوار کننده بوده است.

سرهنگ آریایی نسب تصریح کرد : علاوه بر خدمات مشاوره ای و درمانی تعداد ۴۵ بسته معیشتی نیز در بین مادران باردار کم‌برخوردار این استان توزیع شده است.

وی گفت: تهیه و توزیع ۳ مورد وسایل کامل نوزاد با کمک خیرین و بسیج جامعه پزشکی از دیگر اقداماتی بوده که در مدت زمان کوتاه آغاز این طرح در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی ادامه داد : طرح نفس سازمان بسیج جامعه پزشکی جزو مقدس ترین و مؤمنانه‌ترین طرح های اجرایی کشور است که از ابتدای فعالیت تاکنون اقدامات موثر و خوبی در زمینه‌های مشاوره و راهنمایی زوج های جوان، ارائه خدمات روانشناسی و کمک های مالی و معیشتی به زوج های جوان داشته است.

انتهای پیام

نظر شما