شناسهٔ خبر: 67277541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون جهاد کشاورزی استان:

امسال خرید تضمینی گندم در کرمانشاه به ۸۵۰ هزار تن می‌رسد

زهرا مرادی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، امسال میزان خرید تضمینی گندم در استان به ۸۵۰ هزار تن برسد.

صاحب‌خبر -

فرهاد شریفی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال ۴۲۹ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت گندم رفته، گفت: ۳۲۵ هزار هکتار از این سطح به کشت گندم دیم و ۱۰۴ هزار هکتار دیگر به کشت گندم آبی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به احتمال افزایش بیش از ۴۰ هزار تنی تحویل گندم در مراکز خرید تضمینی گندم در سال جاری، افزود: تاکنون ۱۵۰ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید تضمینی در استان شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱.۱ میلیون تن گندم در استان تولید و ۸۵۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم شود.

شریفی یادآور شد: در سال زراعی گذشته در مجموع یک میلیون و ۶۰ هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید و ۸۰۶ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان شد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه سال زراعی گذشته رتبه چهارم کشور را از حیث خرید تضمینی گندم در کشور کسب کرد، ابراز امیدواری کرد: امسال هم چهارمین استان تولید کننده گندم در کشور باشیم.

شریفی سپس وضعیت مزارع گندم استان را در سال زراعی جاری خوب ارزیابی کرد و افزود: تا این زمان از سال هیچ گندم سن زده‌ای تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان نشده است.

به گفته شریفی برداشت گندم از گندمزارهای استان کرمانشاه از دهه دوم اردیبهشت ماه در مناطق گرمسیر استان شروع شده و تا اواخر شهریور ماه در مناطق سردسیر استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

نظر شما