شناسهٔ خبر: 67279679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تولید بیش از یک میلیون تن گندم در استان کرمانشاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱.۱ میلیون تن گندم در استان تولید و ۸۵۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، فرهاد شریفی ظهر امروز _پنجشنبه سی و یکم خرداد_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال ۴۲۹ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیرکشت گندم رفته است، اظهار کرد: ۳۲۵ هزار هکتار از این سطح به کشت گندم دیم و ۱۰۴ هزار هکتار دیگر به کشت گندم آبی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به احتمال افزایش بیش از ۴۰ هزار تنی تحویل گندم در مراکز خرید تضمینی گندم در سال جاری، افزود: تاکنون ۱۵۰ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید تضمینی در استان شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱.۱ میلیون تن گندم در استان تولید و ۸۵۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم شود.

شریفی اضافه کرد: سال زراعی گذشته، در مجموع یک میلیون و ۶۰ هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید و ۸۰۶ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان شد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه سال زراعی گذشته رتبه چهارم کشور را از حیث خرید تضمینی گندم در کشور کسب کرد، ابراز امیدواری کرد: امسال نیز چهارمین استان تولید کننده گندم در کشور باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه وضعیت مزارع گندم استان در سال زراعی جاری را خوب ارزیابی کرد و افزود: تا این زمان از سال هیچ گندم سن زده‌ای تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان نشده است.

شریفی گفت: برداشت گندم از گندم‌زارهای استان کرمانشاه از دهه دوم اردیبهشت در مناطق گرمسیری استان آغاز شده است و تا اواخر شهریور در مناطق سردسیر استان ادامه خواهد داشت.

نظر شما