شناسهٔ خبر: 67277483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده نیروی زمینی سپاه مجتمع آبرسانی خراسان‌شمالی را افتتاح کرد

بجنورد-ایرنا- خط انتقال آب شرب پنج روستای مرزی خراسان شمالی با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال امروز (پنجشنبه)با حضور سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، طرح‌ آبرسانی به مناطق محروم با کمک و مشارکت سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی در قالب چندین طرح در دست اقدام است که امروز پنجشنبه طرح خط انتقال آب شرب پنج روستای «حصارچه، کاریز، کلاته الله قلی، محمد آباد و کهنه جلگه» در شهرستان راز و جرگلان و مانه با حضور سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه بهره برداری شد.

طرح آبرسانی مجتمع کهنه جلگه از سال ۱۴۰۱ آغاز شد که در این زمینه ۱۵ کیلومتر خط انتقال با مشارکت اداره کل آب و فاضلاب خراسان شمالی اجرایی و ۶.۵ کیلومتر از این خط انتقال در مناطق سخت گذر توسط سپاه جوادالائمه استان اجرایی شد.

سپاه جوادالائمه در این طرح سه چاه آب حفر، ساخت ۲ مخزن، سه ایستگاه پمپاژ و ۲۰ حوضچه را به سرانجام رساند.

۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده است که اکنون پنج روستا با یکهزار نفر جمعیت از آب شرب سالم بهره مند شدند.

خط انتقال آب سه روستای دیگر نیز در این منطقه مرزی و ترکمن نشین خراسان شمالی در دست اقدام است که تا یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و با افتتاح آن چهار هزار نفر از آب شرب سالم بهره مند می شوند.

علاوه بر این خط انتقال ۱۳ روستای دیگر نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد که بیش از هفت هزار خانوار از آب شرب بهره مند خواهند شد.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

شهرستان ۷۰ هزار نفری راز و جرگلان با سه بخش و ۶ دهستان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

این استان شمالشرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

نظر شما