شناسهٔ خبر: 67279772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده نیروی زمینی سپاه:‌ رفع تنش آبی از دغدغه های شهید جمهور بود

بجنورد-ایرنا- فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: رفع تنش آبی از دغدغه های شهید جمهور بود و با اجرای طرح های آبرسانی به روستاها و مناطق محروم راه این شهید بزرگ را ادامه دهیم.

صاحب‌خبر -

سردار محمد پاکپور روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح طرح آبرسانی مجتمع کهنه جلگه در خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:‌ رفع مشکلات کم آبی از برنامه های دولت سیزدهم بود و همه دستگاه ها باید برای این مهم تلاش کنند.

وی افزود: امسال رفع مشکلات کم آبی در استان های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی برنامه ریزی شده است با اجرای طرح های آبرسانی رنج خشکسالی در این خطه پایان می یابد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: خط انتقال آب شرب روستاهای مرزی خراسان شمالی در مسیری بسیار سخت گذر بود که با تلاش واحد های مهندسی و تیپ جواد الائمه (ع) عملیاتی شد و اکنون ادامه طرح‌ آبرسانی در ۲ شهرستان راز و جرگلان و مانه خراسان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، خط انتقال آب شرب پنج روستای مرزی خراسان شمالی با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال امروز (پنجشنبه)با حضور سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه افتتاح شد.

طرح‌ آبرسانی به مناطق محروم با کمک و مشارکت سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی در قالب چندین طرح در دست اقدام است.

طرح آبرسانی مجتمع کهنه جلگه از سال ۱۴۰۱ آغاز شد که در این زمینه ۱۵ کیلومتر خط انتقال با مشارکت دولت و سپاه اجرایی و ۶.۵ کیلومتر از این خط انتقال در مناطق سخت گذر توسط سپاه جوادالائمه استان اجرایی شد.

۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده است و اکنون پنج روستا با یکهزار نفر جمعیت از آب شرب سالم بهره مند شدند.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

شهرستان ۷۰ هزار نفری راز و جرگلان با سه بخش و ۶ دهستان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

این استان شمالشرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

نظر شما