شناسهٔ خبر: 67277437 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اژه‌ای در حرم امام:

مشارکت گسترده و معنادار ما در انتخابات، قطعاً صحنه را تغییر خواهد داد

اژه‌ای در حرم امام: به مناسبت هفته قوه قضاییه، رئیس دستگاه قضا و مسئولان عالی قضایی با آرمان های امام راحل (ره) تجدید میثاق کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و مسئولان عالی دستگاه قضا امروز پنجشنبه (۳۱ خرداد) در آستانه هفته قوه قضاییه با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیانگذارکبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی با قرائت فاتحه یاد و خاطره امام راحل (ره) را گرامی داشتند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه، طی سخنانی ضمن برشمردن ویژگی‌های والای فردی و معنوی و مبارزاتی حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام عظیم‌الشأن ما نوری در ظلمت و چراغی در جاهلیت مدرن بودند و شعاع نور هدایت ایشان از مرز‌های ایران فراتر رفت و در جای جای جهان سایه افکن شد و امروز نیز خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری در همان مسیر حرکت می‌کنند و مشاهده می‌کنیم که با یک نامه و یک پیام دل‌های پاک را جذب می‌کنند و در نقطه‌ای که قدرت‌های استکباری فکر آن را نمی‌کنند تحول به وجود می‌آورند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت و نقش مردم در منظومه فکری امام راحل بیان داشت: در کلام و رفتار امام خمینی (ره) دو عنصر «اسلام عزیز» و «مردم» از برجستگی بالایی برخوردار بودند؛ امام عظیم‌الشأن ما مردم متدیّن را بالاترین قدرت می‌دانستند و بالاترین افتخار را خدمت به این مردم قلمداد می‌کردند.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: امام با اتکاء به خداوند و ارزش‌های دینی و تکیه و اعتماد به مردم متدیّن، انقلابی را بنا کردند که این انقلاب تا به امروز رو به پیشرفت است و در مقابل جنگ تحمیلی و محاصره اقتصادی و شگرد‌های بنگاه‌های تبلیغاتی، خم به ابرو نیاورده است.

رئیس عدلیه با اشاره به اهمیت و جایگاه مردم‌‎مداری در دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) گفت: امام عظیم‌الشأن ما، خدمت صادقانه و مخلصانه به مردم را یک اصل می‌دانست و بر خضوع در برابر مردم تاکید داشتند؛ فراموش نکرده‌ایم که امام راحل چه دستورات قاطعی را خطاب به کلیه نهاد‌ها و جایگاه‌ها و اشخاص صاحب منصب و مسئولیت برای توجه تمام و کمال به مردم صادر می‌فرمودند و وجود هرگونه تبعیض را نفی و نهی می‌فرمودند؛ امام عظیم‌الشأن ما هیچگونه منیّتی را در برابر مردم از هیچ کارگزاری تحمل نمی‌کردند و در این خصوص، کارگزار مربوطه را مورد عتاب قرار می‌دادند.

قاضی‌القضات با تبیین و تشریح جایگاه مردم در انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام راحل تاکید داشتند که ما انقلاب کردیم که مردم عزت داشته باشند و از زیر بار ظلم و ستم نجات یابند و نکند خدای‌ناکرده رفتار ما سبب ظلم شود؛ امام هرگز نمی‌پذیرفتند که حتی یک نفر مورد ظلم واقع شوند، به ویژه در دستگاه‌هایی نظیر دستگاه قضا که وظیفه اصلی آن رفع ظلم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو، گفت: امروز نماد حضور و مشارکت مردم و نمود نقش‌آفرینی ممتاز آنها، عرصه و صحنه انتخابات است؛ حضور پرشور و پرمعنا و گسترده مردم در انتخابات و انتخاب مطلوب از سوی آنها، آینده بهتری را برای کشور رقم می‌زند؛ اما چنانچه خدای‌ناکرده در این زمینه غفلت کنیم، به کشور و امنیت و توسعه همه‌جانبه آن لطمه می‌خورد و دشمن جری می‌شود؛ مشارکت گسترده و معنادار ما در انتخابات، قطعاً صحنه را تغییر خواهد داد و برای کشور آورده‌های بسیار مثبتی خواهد داشت.   

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به وظایف و مسئولیت‌های برگزارکنندگان انتخابات و بخش‌های مسئول در این زمینه نیز گفت: باید زمینه‌ها و بستر‌ها و لوازم حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم کنیم؛ انشالله همه در انتخابات شرکت کنیم و آن فردی را که اهداف انقلاب اسلامی را بهتر محقق می‌سازد برگزینیم؛ قطعاً برخی مشکلات در کشور در تراز نظام جمهوری اسلامی نیست و همانطور که همه نامزد‌های انتخاباتی متفق‌القول تصریح دارند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای کشور و با وحدت کلمه و همکاری و همدلی می‌توان بر این مشکلات فائق آمد.

 رئیس دستگاه قضا در خاتمه سخنانش ضمن تبیین و تشریح برخی از مسئولیت‌های خطیر قوه قضاییه، خاطرنشان کرد: امروز بار سنگینی بر دوش همکاران ما در قوه قضاییه قرار دارد؛ قاطبه مسئولان و کارکنان قضایی، با اخلاص و تلاش و روحیه جهادی در جهت رفع خصومات و تظلمات و اجرایعدالت حرکت می‌کنند؛ البته مشکلات و گرفتاری‌های زیادی وجود دارد و شاید نتوانیم آنچه خواهان آن هستیم را به طور کامل تحقق بخشیم؛ اما قطعاً در جهت آن هستیم که اگر ظلمی رخ می‌دهد با آن مقابله مجدانه کنیم و عدالت را گسترش دهیم.

 پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدحسن خمینی» تولیت حرم مطهر امام راحل طی سخنانی با ببان اینکه در حوزه قضاوت، توجه به «ظواهر افراد» حائز اهمیت بسیار زیاد است، گفت: در نظام قضایی، تمسک و توجه به ظواهر افراد بدون در نظر گرفتن سِبقه، گذشته و نیات آنها، «عدالت» را در چشم و ضمیر جامعه، شیرین و پیشبینی‌پذیر می‌کند.

وی در ادامه، حضور قاطبه مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را بسیار مهم عنوان کرد و با اشاره به مشکلات اقتصادی و برخی گسل‌ها و شکافت‌های فرهنگی در کشور گفت: آنچه راهگشای مسائل حوزه اقتصاد و سایر مشکلات کشور است، قدرت ملی و حضور فراگیر مردم در انتخابات است؛ طبیعتاً دولت برآمده از یک پشتوانه رای ضعیف، یا توان حل مشکلات را نخواهد داشت و یا بسیار پرهزینه‌تر مسیر خود را طی خواهد کرد.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) افزود: اهمیت مشارکت گسترده و فراگیر مردم در انتخابات بسیار بیشتر از آن است که در نهایت چه فردی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود.

وی خاطرنشان کرد: طی بیش از چهار دهه گذشته، در هر مقطعی که مردم با قدرت در صحنه حاضر بودند، توانسته‌ایم از مشکلات عبور کنیم.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به همراه اعضای شورای عالی قوه قضاییه پس از حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، در آستانه سالگرد شهادت شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای امام امت (ره) در قطعه ۷۲ بهشت زهرا (س) بر مزار این شهیدان حضور یافته و جهت شادی روح به خون خفتگان انقلاب اسلامی فاتحه‌ای قرائت و از خداوند متعال برای آنان علو درجه و مقام را خواستار شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما