شناسهٔ خبر: 67277126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۰۰ هکتار از اراضی ملی گچساران رفع تصرف شد

گچساران - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از دست افراد سودجو رفع تصرف شد.

صاحب‌خبر -

سید قدرت اله علی پور روز پنجشنبه در حاشیه رفع تصرف اراضی ملی منطقه آبگرمو گچساران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اراضی ملی با صدور احکام قضایی و تلاش یگان حفاظت از دست یک سودجو در این شهرستان خارج شد.

وی بیان کرد: در سال های گذشته بالای ۱۰۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی برای نهالکاری و ایجاد درآمد اقتصادی از طریق ایجاد پوشش گیاهی در اختیار به متقاضی واگذار شده بود.

علی پور ادامه داد: این متقاضی با گذشت مدت زمان به تعهدات خود عمل نکرده که با پیگیری یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان شناسایی و پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضا معرفی و حکم قطعی برای آن صادر شد.

وی ادامه داد: با تلاش ماموران و یگان حفاظت منابع طبیعی و همکاری مراجع قضایی و دادستان این شهرستان ۱۰۰ هکتار از اراضی رفع تصرف و به لیست اول عمومی و انفال اضافه شد.

علی پور گفت: منابع طبیعی در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ملی با متخلفان و سودجویان به صورت قانونی برخورد و با هیچ کس در این خصوص تعارف ندارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری گچساران افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف شد.

وی ابراز کرد: این میزان اراضی ملی با صدور احکام قضایی و تلاش یگان حفاظت از دست تعدادی سودجو در این شهرستان خارج شد.

علی پور ابراز کرد: زمین های ملی که برای انجام کار های کشاورزی و یا ساخت و ساز غیرمجاز از سوی متخلفین تصرف می شود توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره شناسایی و پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است و ۳۲۰ هزار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد.

گونه‌های جنگلی بادام، بلوط و بنه بیشترین وسعت جنگل‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده‌ است.

نظر شما