شناسهٔ خبر: 67278283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس اداره منابع طبیعی گچساران خبر داد

خارج شدن ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی گچساران از تصرف سودجویان

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف شده‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدقدرت‌الله علی‌پور، صبح امروز_ پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ در حاشیه رفع تصرف از اراضی ملی منطقه «آبگرمو» گچساران، اظهار کرد: زمین‌های ملی که برای انجام کارهای کشاورزی یا ساخت‌وساز غیرمجاز از سوی متخلفان تصرف می‌شود توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره شناسایی و پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به رفع تصرف از ۱۰۰ هکتار از اراضی منطقه آبگرمو در گچساران، افزود: در سال‌های گذشته بالای ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی برای نهال‌کاری و ایجاد درآمد اقتصادی از طریق ایجاد پوشش گیاهی در اختیار به متقاضی واگذار شده بود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران، گفت: این متقاضی با گذشت مدت زمان به تعهدات خود عمل نکرده است که با پیگیری یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان شناسایی و پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضا معرفی و حکم قطعی برای آن صادر شد.

وی تصریح کرد: با تلاش مأموران و یگان حفاظت منابع طبیعی و همکاری مراجع قضائی و دادستان این شهرستان ۱۰۰ هکتار از اراضی رفع تصرف و به لیست اموال عمومی و انفال اضافه شد.

علی‌پور خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف شد.

وی افزود: این میزان اراضی ملی با صدور احکام قضائی و تلاش یگان حفاظت از دست تعدادی سودجو در این شهرستان خارج شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران گفت: منابع طبیعی در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ملی با متخلفان و سودجویان به صورت قانونی برخورد و با هیچ‌کس در این خصوص تعارف ندارد.

نظر شما