شناسهٔ خبر: 67276859 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رشد ۲۵ درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: تعداد ۵ میلیون ۸۵۰ هزار و ۱۷۰ قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

علیرضا دهمرده رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان در نشست امروز قرارگاه مرکزی امنیت غذایی گفت:از ابتدای امسال  تا به امروز در واحد‌های صنعتی پرورش مرغ گوشتی استان، تعداد ۵ میلیون ۸۵۰ هزار و ۱۷۰ قطعه جوجه ریزی انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است. 


علیرضا دهمرده افزود با این میزان جوجه ریزی، بیش از ۱۰ هزار و ۵۳۰ تن گوشت مرغ تولید و به بتدریج به بازار مصرف عرضه شده است.


وی میزان جوجه ریزی از ابتدای خرداد ماه تا به امروز به میزان یک میلیون و ۹۶۸ هزار و ۸۱۰ قطعه اعلام کرد و اظهارداشت این میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.


دهمرده تصریح کرد روند توسعه واحد‌های مرغداری سیستان وبلوچستان با نگاه به صادرات کماکان با مشارکت بهره برداران ادامه داشته و در حال حاضر ۳۲۷ واحد مرغداری با ظرفیت ۶.۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره و با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۸ درصد در حال ساخت و ساز میباشند.

نظر شما