شناسهٔ خبر: 67318914 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

قاضی زاده: به هر زوج جوان یک میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه می‌دهیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری از مهم‌ترین برنامه‌های خود در دولت خانواده را اعطای وام قرض الحسنه یک میلیارد تومانی به زوجهای جوان عنوان کرد. نامزد انتخابات ریاست جمهوری از مهم‌ترین برنامه‌های خود در دولت خانواده را اعطای وام قرض الحسنه یک میلیارد تومانی به زوجهای جوان عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سید امیر‌حسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری  در برنامه گفت‌وگوی ویژه‌ خبری به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.

محور این گفت وگو به شرح زیر است:

ما به جز صدا و سیما جایی برای گفت‌وگو نداریم، وضعیت مالی مان خوب نیست و برای همین برای برخی کارها بیشتربه سکوهای رایگانی که در اختیارمان قرار می‌گیرد بسنده کردیم.

خانم‌ها بعد از انقلاب خیلی رشد کردند. نرخ باسوادی به ۹۳ درصد، نرخ تحصیلات دانشگاهی از ۴ درصد به پنجاه درصد و نرخ مشارکت اقتصادی ۱۵ درصد است. 

ما باید به خانه داری به عنوان شغل نگاه کنیم و باید محاسبه و از خانم خانه دار پشیتیانی کنیم و ظرفیت مشارکت اقتصادی را ایجاد کنیم.

متاسفانه الان ۱۱ تا ۱۳  میلیون جوان در سن ازدواج داریم که امکان ازدواج به راحتی برای آنها فراهم نیست. دولت وظیفه دارد تسهیلاتی فراهم کند برای اینکه این ها ازدواج کنند.

عقب افتادن ازدواج ناشی از مسائل مختلفی مانند تحصیلات طولانی، موضوع سربازی، مسکن، شغل و جهیزیه است و با توجه به اینکه طبقه متوسط در کشور ما گسترده است باید این بسته به طور کامل حل شود.

یک طرحی را به صورت بسته تشویقی اعتباری دیدیم تحت عنوان کارت خانواده جوان ایرانی که هر زوج جوانی که ازدواج کردند یک میلیارد تومان قرض الحسنه به آنها اعطا می‌کنیم که می‌ توانند برای امور مختلف از آن استفاده کنند.

ناترازی بانک ها ناشی از صاحبان سرمایه است که سهام را افزایش نمی دهند و از محل پول مردم تسهیلات پرداخت میکنند و دیگری تسهیلاتی است که به زیر مجموعه ها می دهند، الان ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار ازدواج در سال داریم اما با اصلاح سیاست‌های بانکی منابع برای ۱.۵ میلیون ازدواج در سال هم داریم.

خانواده واحد بنیادین جامعه و کانون اصلی رشد و تعالی انسان است، ایران مهد خانواده و یک کشور خانواده دوست است نگاهمان به زن متهجرانه و جنسیت زده نیست. 

به زن به عنوان مادر و  فعال اجتماعی نگاه می‌کنیم. دغدغه زنان نیز این است که فرصت حضور و نقش آفرینی داشته باشند که ما نیز باید آن را فراهم کنیم.

عمده افرادی که در دولت شهید رئیسی مشغول هستند ورودشان در دولت نهم و دهم بوده است.

هدیه ازدواج ما در بنیاد شهید دو برابر دیگر دستگاه‌ها بود و به این موضوع توجه داریم و در حدود قانونی که می‌توانستیم اقدام کنیم، اقدام کردیم.

به جز ترکیه که وضع وحشتناکی دارد، همه کشورهای همسایه تورم تک رقمی دارند پس این موضوع تجربه شده است و می‌توان تورم را مهار کرد.

بانک‌ها اکنون فقط به نورچشمی‌هاشان تسهیلات می‌دهند، در صورتی که باید این موضوع منضبط شود.

باید بین نقدینگی و رشد اقتصادی ارتباط وجود داشته باشد و نقدینگی، رشد اقتصادی را پشتیبانی کند.

یک سال مانده به پایان برنامه هفتم، تورم به ۶،۷ درصد می‌رسد و تک نرخی می‌شود.

باید ارزش ریال را بالا ببریم. واردات خودرو و لوازم خانگی باید صورت گیرد تا قیمت‌ها کنترل شود و جابجایی نرخ ارز روی آنها اثر نگذارد لذا مدتی که بگذرد مردم دیگر روی جابجایی نرخ ارز حساس نخواهند بود.

بانک مرکزی موفق شده است رشد نقدینگی را به زیر ۳۰ درصد برساند البته هنوز کافی نیست و ما به ۲۵ درصد در دولت شهید رئیسی نزدیک شدیم. 

فقر مطلق و فاصله طبقاتی از پراهمیت‌ترین موضوعاتی هست که هر دولتمردی باید به آن بپردازد . خوشبختانه در دولت شهید رئیسی فقر غذایی از بین رفت. 

یک دهه عدم رشد اقتصادی را تجربه کردیم و ۳۰ درصد در دهه ۹۰ سفره ایرانی کوچکتر شد و همین مشکلات ما را بیشتر کرد و باید از هفت دهک حمایت کنیم. 

در حالی که سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار یارانه انرژی را به ثروتمندان می‌دهیم. ما کارت هوشمند انرژی را تعریف کرده‌ایم که به تدریج انجام می‌شود.

دارایی‌های دولت برای مردم است، زمین‌های و شرکت‌های دولتی را باید به مردم منتقل کنیم. اما تنها سهام نیست و باید مدیریت را هم به مردم منتقل کنیم

همه افرادی که در ایران هستند از محل دارایی های دولت سهم می برند.

در بنیاد شهید این کار را کردیم مثلا صندوق اندوخته شاهد و سازمان اقتصادی کوثر که سهام آن را میان خانواده ها تقسیم می کنیم.

به همه خانواده‌ها کارت هوشمند انرژی می‌دهیم، با فرض اینکه هر خانواده ایرانی ۲ خودرو دارد و رعایت الگوی مصرف بنزین و برق و گاز در سال اول ۴۰ میلیون، سال دوم ۶۰ میلیون و سال سوم ۹۰ میلیون این کارت شارژ می‌شود.

در واقع قانون هدفمندی یارانه‌ها را اجرا می‌کنیم. مردم تمام هزینه‌های بنزین، گاز و برقشان را با این کارت پرداخت می‌کنند.

تبعیض در نیروی انسانی درست شده است. در دولت نهم و دهم این تبعیض ایجاد شد. اگر نیاز نداریم باید تکلیف را مشخص کنیم و باید برای افراد امنیت شغلی ایجاد کنیم و نباید کارمندان را اذیت کنیم و از این قاعده برای اذیت کردن کارمندان استفاده کنیم. 

در این ۳ سال ۲۱۷ هزار نفر تبدیل وضعیت شده اند و تنها در شرکت‌های خصولتی مشکل داریم و من قول می‌دهم این اقدام را به بهترین شکل انجام دهیم و مشکلات را حل کنیم.

در حوزه کشاورزی باید در اقدامات خود تغییراتی ایجاد کنیم. اکنون ۱۵ تا ۲۰ درصد محصولات به کشاورزان می‌ رسد ، باید یارانه را به ذینفع نهایی بدهیم تا ثروت به کشاورزان برسد.

انتهای پیام 

نظر شما