شناسهٔ خبر: 67318846 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

جرائم مالی سنگین در انتظار این مشاورین املاک

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، گفت: در شرایط کنونی اگر مالکی قصد داشت اقدام به انعقاد قرارداد بیش از ۲۶ درصد کند اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، مشاور املاک را متخلف می‌داند و با آن برخورد خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر آنلاین،حسین جنتی اظهار داشت: با مشاوران املاک متخلفی که بیش از سقف ۲۶ درصد قرارداد اجاره مسکن برای مستاجران منعقد کنند، جرائم مالی سنگینی از آن‌ها اخذ خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان در خبری نوشت:وی با بیان اینکه مشاوران املاک در استان تهران نباید به هیچ عنوان اقدام به ثبت قرارداد اجاره مسکن بیش از سقف اجاره بهای مسکن کنند گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اقدام به بازرسی‌های دوره‌ای هفتگی، ماهانه و فصلی از تمامی شهر و یا شهرستان‌های استان تهران می‌کنند که در این بین اگر قراردادی بیش از نرخ مصوب منعقد شده باشد با مشاور املاک متخلف برخورد خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، ادامه داد: در شرایط کنونی اگر مالکی قصد داشت اقدام به انعقاد قرارداد بیش از ۲۶ درصد کند اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، مشاور املاک را متخلف می‌داند و با آن برخورد خواهد کرد.

جنتی اظهار کرد: طبق قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن اگر مشاوران املاک اقدام به انعقاد قرارداد مسکن بیش از نرخ تعیین شده کنند مشمول جرائم مالی که سازمان تعزیرات برای آن‌ها در نظر گرفته است می‌شود و این جرائم هم متناسب با تخلفی که انجام داده اند سنگین خواهد بود.

مدیرکل را ه و شهرسازی استان تهران توضیح داد: مشاوران املاک استان تهران فرصت دارند که ظرف دو هفته اقدام به دریافت مجوز و اتصال به سامانه املاک و اسکان را انجام دهند تا در بازرسی‌های دوره‌ای که سازمان تعزیرات با کمک اداره کل راه وشهرسازی استان تهران انجام می‌دهند مشکلی برای مشاور املاک پیش نیاید.

او تاکید کرد: سیاست اصلی ما بازرسی‌های دوره‌ای و برخورد با مشاوران املاک متخلف در سراسر استان تهران است و با مشاوران املاکی که در این بخش مجوزهای لازم را نداشته باشند برخورد خواهد شد.

۲۱۷

نظر شما