شناسهٔ خبر: 67276830 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۷۲ مرکز در آذربایجان‌غربی گندم را به صورت تضمینی خریداری می‌کنند

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: ۷۲ مرکز خرید گندم در فصل خرید تضمینی این محصول در استان آماده دریافت گندم مازاد بر مصرف زارعان است.

صاحب‌خبر -

امید زینالی مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: خرید تضمینی گندم مازاد برمصرف کشاورزان در استان با راه اندازی ۷۲ مرکز آغاز شده که روزانه به مدت ۱۲ ساعت، گندم برداشته شده کشاورزان را در نقاط مختلف استان خریداری می‌کنند.

وی اضافه کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید گندم در آذربایجان‌غربی به بیش از یک میلیون تن برسد که با کم کردن میزان مصرف خود کشاورزان، شاید حدود ۷۰ درصد این میزان به صورت تضمینی در اختیار دولت قرار گیرد تا به مصرف برسد.

زینالی ادامه داد: هر چند خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان به قیمت پایه ۱۷۵ هزار ریال آغاز شده، اما کار‌های مقدماتی برای این امر با همکاری اداره تعاون روستایی در راستای بررسی امکانات و احصای کاستی‌ها و رفع این موارد از بهمن ماه در دستور کار بوده است.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در اولین کارگروه تشکیل شده برای این موضوع ۷۲ مرکز شامل مراکز ملکی، مباشر، سیلو‌های بخش خصوصی، سیلو‌های در جوار کارخانه مصوب شده که در صورت نیاز افزایش مراکز خرید در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: پارسال ۶۸۳ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری و آذربایجان‌غربی موفق به کسب رتبه پنجم کشور در این زمینه شد؛ از این میزان گندم خریداری شده ۱۳۷ هزار تن به سایر استان‌ها حمل شد که امسال برآورد می‌شود تا ۳۰۰ هزار تن از گندم‌های خریداری شده به سایر استان‌ها حمل شود.

زینالی تصریح کرد: امسال هم با توجه به اظهارات کارشناسان پیش‌بینی‌ها بیانگر افزایش تولید و رکورد زنی زارعان استان در این زمینه است که با توجه به افزایش تولید امکان افزایش ارسال به سایر نقاط کشور هم پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی، ساعت خرید گندم در مراکز خرید هم از هشت صبح تا هشت شب بوده و در صورت نیاز تا ۱۲ شب نیز قابل افزایش است.

نظر شما