شناسهٔ خبر: 67276823 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

مژده به طرفداران سامسونگ: عرضه سری گلکسی S25 تنها با تراشه کوالکام

صاحب‌خبر -

طبق اخبار جدید در خصوص پرچمداران آینده سامسونگ، تمامی مدل‌های خانواده گلکسی S25 به تراشه های کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 4 مجهز خواهند بود. این مساله نکات مثبت و منفی خاص خود را دارد!

در حالی که سامسونگ در حال آماده‌سازی برای رونمایی از سری گوشی‌های پرچمدار تاشو گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 است، به‌تازگی اخباری جالب از پرچمداران نسل بعدی پرچمداران این غول کره‌ای، سری گلکسی اس 25 منتشر شده است. این اخبار جدید که به نقل از مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس حوزه گجت‌ها، منتشر شده حاکی از تجهیز تمامی اعضای خانواده گلکسی S25 سامسونگ به تراشه های کوالکام است!

سری گلکسی S25 سامسونگ تماما به تراشه های کوالکام مجهز می‌شوند

مینگ چی کو اعلام کرده که بر خلاف سال گذشته که کوالکام تنها 40 درصد از تراشه‌های به کار رفته در پرچمداران خانواده گلکسی S24 را تامین کرده بود،  سال آینده تمامی اعضای خانواده گلکسی S25 سامسونگ به تراشه های اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام مجهز خواهند شد.

گوشی Galaxy S25 سامسونگ گوشی Galaxy S25 سامسونگ

لازم به ذکر است که سال گذشته تنها گلکسی اس 24 اولترا به تراشه های کوالکام مجهز بود؛ درحالیکه مدل‌های استاندارد و پلاس تنها در برخی نواحی دنیا با تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 3 عرضه شده و در سایر مناطق دیگر به تراشه‌های اگزینوس 2400 مجهز بودند.

این اتفاق خبر خوشایندی برای کوالکام خواهد بود که از طریق کهکشانی‌های فوق‌العاده محبوب سامسونگ قادر به افزایش سهم خود در بازار تراشه‌های موبایل خواهد بود. از سوی دیگر، علاقمندان به نسل آینده پرچمداران سامسونگ نیز بدون شک از چیپست‌های اسنپدراگون 8 نسل 4 در این پرچمداران استقبال خواهند کرد؛ چراکه عملکرد تراشه کنونی کوالکام در سری Galaxy S24 به مراتب قدرتمندتر از تراشه اگزینوس است.

در این بین همچنین TSMC نیز به‌عنوان تنها تولیدکننده تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 4 در دنیا بدون شک از استفاده از این تراشه‌ها در سری گلکسی S25 خوشحال خواهد شد!

البته هنوز هیچ‌گونه بنچمارک رسمی برای مقایسه عملکرد فنی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 با اگزینوس 2500 وجود ندارد. با این وجود عملکرد بهتر نسل قبلی این چیپست‌ها در مقایسه با پرچمداران اگزینوس و تنسور قطعا بسیاری افراد را به نسل بعدی این چیپست‌ها امیدوارتر خواهد ساخت.

گلکسی S25 تراشه کوالکام گلکسی S25 تراشه کوالکام

در این میان خبر بد هم آن است که به دعای مینگ چی کو قیمت تراشه Snapdragon 8 Gen. 4 در مقایسه با نسل پیشین حدود 25 الی 30 درصد افزایش خواهد یافت. این افزایش قیمت می‌تواند به معنای چند صد دلار گران‌تر شدن خانواده گلکسی اس 25 باشد که همین الان هم در شمار گران‌ترین پرچمداران دنیا قرار دارند.

البته برای نگرانی در خصوص قیمت سری Galaxy S25 سامسونگ هنوز زود است؛ چراکه این احتمال وجود دارد که کره‌ای‌ها تا زمان عرضه سامسونگ s25 با حربه‌ای دیگر هزینه‌های ساخت پرچمداران خود را کاهش داده و در نهایت از افزایش قیمت بی‌رویه آن‌ها جلوگیری کنند. در این بین البته باید توجه کرد که گلکسی S24 اولترا همین الان قیمتی بالاتر از 1000 دلاری داشته و مشخص نیست که آیا ظرفیت افزایش قیمت بیشتر را دارد یا خیر!

در گجت نیوز بخوانید:
۳ شایعه در خصوص گلکسی اس ۲۵ که امیدواریم صحت داشته باشند هرآنچه از گلکسی اس ۲۵ اولترا سامسونگ انتظار داریم 7 دلیل برای خرید گلکسی اس 24 اولترا و 3 دلیل برای اینکه منتظر S25 Ultra بمانیم

نظر شما