شناسهٔ خبر: 67276770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان:

۶۰۰ کیلومتر از راه های استان نیاز به ارتقا دارد 

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: بیش از« ۶۰۰ کیلومتر» از راههای استان زنجان نیاز به ارتقا به راه اصلی و بزرگراهی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، سید احمد خلیلی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به واقع شدن استان زنجان در شمال غرب کشور و در مسیر ترانزیت غرب به شرق و مرکز و ارتباط با استانهای شمالی و جنوبی کشور و وجود بسترهای اقتصادی مطلوب، لزوم توجه به توسعه و رشد کشاورزی و صنعت استان با وجود معادن مختلف، توجه به راههای استان را برای رونق حمل و نقل و جابجایی سریع و ایمن کالا و مسافر، نگاه ویژه‌ای را برای ارتقای محورهای آن از سوی مسئولان امر را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه بیش از «۶۰۰ کیلومتر» از راههای استان زنجان نیاز به ارتقا به راه اصلی و بزرگراهی دارند،اظهار کرد: در حال حاضر «۱۸۵ کیلومتر » آن پیمان سپاری شده و در دست اجرا می باشد.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: وزارت راه و شهرسازی علاوه بر مأموریت‌های خود در حوزه مسکن و شهرسازی به دنبال توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و بالا بردن ایمنی و کیفیت ترابری کشور است.

خلیلی تاکید کرد: وجود شبکه‌های ارتباط جاده‌ای نقش بسیار مهمی در تحولات اجتماعی، اقتصادی و توسعه کشور دارد.

وی به میزان طول شبکه راه‌های استان زنجان اشاره  کرد و بیان داشت: این استان دارای بیش از «۵۶۰۰ کیلومتر » راه بوده که شامل «۲۰۰ کیلومتر» آزادراه ، «۱۳۰ کیلومتر» بزرگراه ،«۳۵۰ کیلومتر » راه اصلی ،«۷۵۰ کیلومتر » راه فرعی و بیش از «۴۲۰۰ کیلومتر» طول راه روستایی است.

انتهای پیام/

نظر شما