شناسهٔ خبر: 67317329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ساخت روزانه ۸ مدرسه در دولت شهید رئیسی

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت شهید رئیسی ۷۰۰۰ مدرسه در سراسر کشور ساخته شده که به طور متوسط روزانه هشت مدرسه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، رضامراد صحرایی امروز در مراسم افتتاح نخستیم مدرسه اوتیسم کرمانشاه در دولت‌آباد با اشاره به پیشرفت نهضت مدرسه‌سازی در کشور اظهار داشت: در دولت شهید رئیسی حدود 7000 مدرسه یعنی به طور متوسط روزانه هشت مدرسه در کشور ساخته شده است.

وی با بیان اینکه مدارس ساخته شده بیش از 32 هزار کلاس درس با بیش از 3.5 میلیون مترمربع فضای آموزشی را شامل می‌شوند گفت: نهضت مدرسه‌سازی دو ویژگی بزرگ دارد که نشان‌دهنده تجلی حضور مردم و مردمی بودن دولت شهید جمهور است.

صحرایی گفت: مدرسه سازی از این جهت تجلی مردمی سازی است که خیران بیش از نیمی از هزینه‌های این پروژه‌ها را تأمین کرده‌اند.

وی گفت: ویژگی دوم این نهضت این بود که این مدارس با هدف خیلی ویژه ساخته شدند و در واقع 64 درصد برای مناطق محروم، روستاها و افراد با نیازهای ویژه ساخته شدند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز نیز قطار محرومیت‌زدایی دولت به دو منطقه محروم استان کرمانشاه یعنی جعفرآباد و دولت‌آباد رسیده است افزود: ما باید این کار خیر را ضریب دهیم و در جایی استفاده کنیم که اثر بیشتری داشته باشد و سبب قوت بیشتری شود.

صحرایی با تأکید بر اینکه خیران مدرسه سازی را در مکان‌هایی که آموزش و پرورش اعلام نیاز می‌کند انجام دهند بیان کرد: باید مدرسه سازی در مناطق محروم تقویت شود و در واقع تریبون محرومان نه تریبون داران باشیم.

ساخت 30 مدرسه اوتیسم در سراسر کشور

وی با بیان اینکه از دل بچه‌های محروم انسان‌های بزرگی رشد و خدمت کرده و خود مایه رشد و خدمت بعدی بوده‌اند گفت: هر یک نفر که در مدارس محروم تحصیل می‌کند مصداق احیای کل جامعه است زیرا گاهی فردی مستعد است اما زمینه شکوفایی استعدادها برای او فراهم نیست.

وزیر آموزش و پرورش هیچ کاری در آموزش و پرورش این دولت انجام نشده مگر اینکه در راستای عدالت آموزشی، تربیتی، فرهنگی و آموزشی باشد افزود: کودکان اوتیسم نیاز به حمایت ویژه دارند و در 18 سفر اخیر رئیس جمهور به استان‌ها ساخت بیش از 30 مدرسه اوتیسم در سراسر کشور آغاز شده است.

صحرایی گفت: برای تمام شهرهای بزرگ ساخت یک مدرسه اوتیسم در دستور کار قرار گرفته که هدیه رئیس جمهور شهید است و خیران نیز همکاری دارند.

وی با اشاره به اینکه براساس سنت الهی هر چه از اموال خود ببخشیم از آن کم نمی‌شود افزود: صدقه دادن در زمان تنگدستی مال را زیاد می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما