شناسهٔ خبر: 67276699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای ۱۰۰ درصدی طرح حد نگاری برای اراضی ملی زنجان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان گفت: ۱۰۰ درصد اراضی ملی استان با هدف پیشگیری از دست‌اندازی‌ها و کاهش دعاوی در دادگاه‌ها حدنگاری شد.

صاحب‌خبر -

اجرای ۱۰۰ درصدی طرح حد نگاری برای اراضی ملی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، کاظمی گفت: با برنامه ریزی های انجام گرفته از مجموع یک میلیون و ۶۰ هزار هکتار اراضی ملی در استان، پنج هزار و ۷۸۴ فقره سند مالکیت شش دانگ به صورت مجزا صادر شد.

وی با اشاره به اهمیت کار در حوزه ثبت اسناد، افزود: با توجه به جانمایی و تثبیت این اراضی در بانک کاداستر و صدور سند مالکیت آنها، امکان وجود معارض حتی برای یک متر آنها هم وجود ندارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ادامه داد: این اقدام از تشکیل پرونده و دعاوی حقوقی جلوگیری و به حفظ اراضی ملی استان کمک می‌کند.

کاظمی در خصوص حدنگاری اراضی کشاورزی نیز گفت: با توجه به اینکه ۸۰ درصد تصرفات اراضی توسط کشاورزان از طریق اسناد عادی بود و نقل و انتقالات عدیده اراضی طبق آنها صورت می‌گرفت در نتیجه پرونده‌های زیادی در مراجع قضایی تشکیل می‌شد.

وی افزود: بر این اساس بیش از ۳۵ درصد دعاوی استان مربوط به اسناد عادی بود که خود آسیب جدی محسوب می‌شد و سازمان ثبت اسناد از طریق صدور اسناد اراضی کشاورزی توانست این مشکلات را به حداقل برساند تا تمامی اراضی استان سند دار شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با بیان اینکه در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب نسبت به صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در استان اقدام شد، گفت: در این زمینه با انعقاد قرارداد‌هایی توانستیم از مجموع ۴۲۰ هزار هکتار اراضی زراعی استان، اسناد مالکیت ۲۴۵ هزار و ۱۳۵ هکتار را صادر کنیم.

کاظمی با بیان اینکه بالغ بر ۳۵ هزار و ۲۶۹ فقره سند مالکیت ششدانگ کشاورزی مفروضی در استان صادر شد، گفت: این کار همچنان ادامه دارد و انتظار بر این است متقاضیان ثبت‌نام کنند تا سند مالکیت برای اراضی آنها صادر شود.

وی با بیان اینکه طی یکسال و نیم گذشته برای حدود ۶۰ درصد اراضی زراعی استان سند صادر شد، افزود: در زمینه حدنگاری املاک شهری نیز از مجموع ۱۱ هزار و ۷۵۶ هکتار مناطق شهری زنجان تاکنون برای ۸۳ هزار و ۷۷۹ پلاک به مساحت هفت هزار و ۴۹ هکتار حدنگاری شد که نزدیک به ۶۰ درصد مساحت املاک شهری را در بر می‌گیرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ادامه داد: اکنون ۱۱ واحد ثبتی در استان فعال است که با حداقل نیروی انسانی برای ارائه خدمات بهینه به شهروندان تلاش می‌کنند.

نظر شما