شناسهٔ خبر: 67268246 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان:

۲۴۵ هزار و ۱۳۵ هکتار سند زراعی در استان صادر شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان گفت: از مجموع ۴۲۰ هزار هکتار اراضی زراعی اسناد مالکیت ۲۴۵ هزار و ۱۳۵ هکتار سند صادر شده است که ۳۵ هزار و ۲۶۹ فقره سند مالکیت کشاورزی مفروضی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حسین کاظمی، امروز چهارشنبه سی‌ام خرداد- در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در استان زنجان هشت هزار سند عادی صادر شده است که رقم بالایی به‌شمار می‌آید و ۸۰ درصد اراضی زراعی استان سند عادی دارد.

وی تصریح کرد: از مجموع ۴۲۰ هزار هکتار اراضی زراعی اسناد مالکیت ۲۴۵ هزار و ۱۳۵ هکتار سند صادر شده است که ۳۵ هزار و ۲۶۹ فقره سند مالکیت کشاورزی مفروضی است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با بیان اینکه در بافت مسکونی از ۱۲ هزار و ۷۰۰ هکتار تاکنون ۳۹ هزار و ۲۹ پلاک حدنگاری شده است، ادامه داد: دو برابر برش سازمانی در این مورد کار و اقدامات لازم انجام شده است.

کاظمی افزود: در حدنگاری اراضی کشاورزی با اجرای برنامه عملیاتی ۸۰ درصد حدنگاری عادی بود که بیش از ۳۵ درصد دعاوی استان مربوط به اسناد عادی است که سازمان از طریق صدور اسناد اراضی کشاورزی توانست به این مشکلات غلبه کند.

وی تصریح کرد: از مجموع ۴۲۰ هزار هکتار اراضی زراعی اسناد مالکیت ۲۴۵ هزار و ۱۳۵ هکتار سند صادر شده است که ۳۵ هزار و ۲۶۹ فقره سند مالکیت کشاورزی مفروضی است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با بیان اینکه بالغ بر ۳۵ هزار و ۲۶۹ فقره سند مالکیت شش دانگ کشاورزی مفروضی در استان صادر شد، گفت: این کار همچنان ادامه دارد و انتظار بر این است متقاضیان ثبت‌نام کنند تا سند مالکیت برای اراضی آنها صادر شود.

کاظمی با بیان اینکه طی یک‌سال و نیم گذشته برای حدود ۶۰ درصد اراضی زراعی استان سند صادر شد، اضافه کرد: در زمینه حدنگاری املاک شهری نیز از مجموع ۱۱ هزار و ۷۵۶ هکتار مناطق شهری زنجان تاکنون برای ۸۳ هزار و ۷۷۹ پلاک به مساحت هفت هزار و ۴۹ هکتار حدنگاری شد که نزدیک به ۶۰ درصد مساحت املاک شهری را در بر می‌گیرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان گفت: ۱۱ واحد ثبتی در استان فعال است و اهمیت کار در حوزه ثبت اسناد نباید مورد غفلت واقع شود.

نظر شما