شناسهٔ خبر: 67276648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

 استاندار اردبیل: مالکیت واحدهای افراد در نهضت ملی مسکن مشخص شود

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با بیان اینکه اجرای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در ریل مناسب پیش می‌رود، خواستار تکمیل دیوارچینی، نصب درب و پنجره و مشخص کردن مالکیت واحدها تا پیش از فصل زمستان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی در شورای مسکن استان اظهار کرد: با توجه به اینکه مشکل چندانی در ارائه آورده مردمی و تسهیلات از سوی بانک‌های عامل در طرح نهضت ملی مسکن وجود ندارد، لازم است تا پیش از فصل زمستان نسبت به تکمیل دیوارچینی و تقسیم‌بندی داخلی اقدام شود.

وی با اشاره به اهمیت مشخص کردن مالکیت واحدها و نصب درب و پنجره در فصل کاری، افزود: با مشخص شدن مالکیت‌ها، افراد نسبت به واریز آورده خود اقدام می‌کنند و در فصل زمستان نیز نازک‌کاری‌های واحدها انجام می‌شود.

استاندار اردبیل با تاکید بر تلاش اداره کل راه‌وشهرسازی نسبت به استمرار تامین زمین برای متقاضیان باقی‌مانده تصریح کرد: در اجرای شهرک شهید سلیمانی اردبیل به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرک نهضت ملی مسکن کشور، ۶۴۰ هکتار معادل ۱۰ درصد به مساحت شهر اردبیل افزوده شد.

عاملی اظهار کرد: اردبیل با توجه به تراکم بالای جمعیتی که ۹۵ نفر در هر هکتار است، نیازمند افزوده شدن فضای شهری بوده که حیطه‌های مختلف زندگی در شهر را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه افزایش مساحت شهر اردبیل از ۶۴۰ تا یک هزار هکتار در برنامه قرار دارد، گفت: استان اردبیل نسبت به وسعت و جمعیت دارای بیشترین اجاره‌نشین بوده و همین علت هم بر افزایش اجاره‌بهای مسکن تأثیرگذار است.

استاندار اردبیل با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته در زمینه اجرای زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن، بیان کرد: لازم است طراحی‌های مربوط برای هر یک از دستگاه‌های خدماتی انجام و اجرای زیرساخت‌ها نیز همگام با اجرای واحدها پیش برود.

نظر شما