شناسهٔ خبر: 67318704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار نارنجی برای استان سمنان صادر شد

مدیر کل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار نارنجی برای این استان گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و وقوع سیلاب‌های نقطه‌ای وجود دارد.

صاحب‌خبر -

ایرج مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت:  این سامانه سبب تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های شدید محلی می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه تا اواخر وقت روز چهارشنبه ششم تیر ماه است؛ گفت: بارش باران، رگبار، و رعد و برق، تگرگ برای غالب نقاط استان با شدت بیشتر برای ارتفاعات و نواحی شمالی استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان سمنان گفت: مه‌آلودگی و کاهش دید به ویژه برای محورهای کوهستانی و شمالی استان از دیگر مخاطرات این سامانه بارشی است.

مصطفوی اضافه کرد: وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای و گرد و خاک برای غالب نقاط به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب با سرعت بیشتر در روزهای یکشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه نیز محتمل است.

وی با تأکید بر اینکه منطقه اثر این سامانه بارشی استان سمنان به ویژه مناطق شمالی است؛ گفت: آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و وقوع سیلاب‌های نقطه‌ای به دلیل شرایط فصلی و رگباری بودن بارش‌ها وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی استان سمنان اختلال در تردد برخی محورها، احتمال خسارت و مخاطرات ناشی از تگرگ، صاعقه و خسارات و مخاطرات ناشی از باد شدید و کاهش دید در برخی محورها به دلیل باد و گرد و خاک را از مخاطرات این سامانه بارشی عنوان کرد.

مصطفوی بر ضرورت آمادگی نیروهای امدادی تأکید کرد و گفت: لایروبی شبکه آبراههای استان و جوی‌ها، کانال‌ها و آبراهها و دهانه پل‌ها، عدم توقف و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه، عدم صعود به ارتفاعات و نواحی شمالی و کوهستانی استان و عدم چرای دام‌ها در نواحی شمالی و ارتفاعات به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب توصیه می‌شود.

وی بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از خطرات صاعقه و تگرگ و کاهش خسارات ناشی از باد شدید تأکید کرد و گفت: کشاورزان باید تمهیدات پیشگیرانه لازم در بخش کشاورزی را اعمال کنند.

مدیر کل هواشناسی استان سمنان همچنین بر ضرورت کنترل پوشش گلخانه‌ها برای کاهش خسارات ناشی از باد تأکید کرد.

مصطفوی همچنین از عابران خواست تا از تردد و پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره یا سازه‌های ناپایدار به دلیل باد شدید خودداری کنند.

انتهای پیام/361

نظر شما