شناسهٔ خبر: 67276463 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بانو مجتهده امین الگویی مناسب برای بانوان

رئیس اجلاسیه «بانو مجتهده امین»: هر جامعه‌ای نیازمند معرفی الگوی مناسب برای زنان است و یکی از زنان موفق این کشور بانو مجتهده امین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ آیت‌الله قائم مقامی در اجلاسیه گرامیداشت «بانو مجتهده امین» با اشاره به جایگاه بالای این بانو گفت: بانو مجتهده امین از علمای بزرگ اسلام با خصوصیات بارزی من جمله عرفان و فقاهت است؛ او در زمینه فقه و اسلام تحصیل کرد و به درجه اجتهاد رسید.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بانو مجتهده امین بانویی بزرگ در حوزه علم و معرفت است، افزود: مقام اجتهاد مقامی است که انتظار می‌رود بانوان با الگوگیری از زندگی این بانو به این درجه برسند.
رئیس این اجلاسیه هم گفت: هر جامعه‌ای نیازمند معرفی الگوی مناسب برای زنان است و یکی از زنان موفق بانو مجتهده امین است که توانست مدارج عالی علمی را بپیماید و این موفقیت او را از انجام وظایف مادری و همسری دور نکرده است.
یونسی افزود: این اجلاسیه با هدف گفتمان‌سازی سیره بانو مجتهده امین در حوزه‌های مختلف من جمله تربیت فرزند، ظلم‌ستیزی، کشف علم و سایر موارد برگزار شد.
قاسم‌پور، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده هم گفت: بانو امین شخصیتی منحصر به فرد در زمان خود بود به طوری که تعالیم اسلامی را در کنار کنشگری مؤثر باهم رقم زد و این برای همه بانوان الگو است و نوجوانان نیز باید با این سبک زندگی بیشتر آشنا شوند.

<div id="video-display-embed-code_11232820"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4263831/11232820?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما