شناسهٔ خبر: 67314583 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

آغاز ثبت‌نام پایه هفتم/مدارس دولتی حق تعیین شرط ندارند

19 دی آنلاین: ثبت‌نام دانش‌‌آموزان در پایه هفتم از اول تیرماه آغاز می‌شود اما با توجه به فعالیت مدارس در روزهای دوشنبه و چهارشنبه، والدین باید در این روزها به مدرسه مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -
ثبت‌نام دانش‌‌آموزان در پایه هفتم مدارس دولتی عادی از امروز آغاز می‌شود، البته با توجه به آنکه در تیرماه مدارس در روزهای دوشنبه و چهارشنبه فعالیت می‌کنند، والدین برای ثبت‌نام باید در این روزها به مدارس مراجعه کنند.
ثبت‌نام دانش‌آموزان ساکن در محدوده مرزی مناطق آموزش و پرورش به‌ویژه در کلانشهرها با هماهنگی ستادهای ثبت‌نام مناطق همجوار جهت رعایت حقوق والدین الزامی است.
برگزاری آزمون، مصاحبه و تعیین شرط معدل و نمره انضباط برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی جز در مواردی که مصوبه خاص (از قبیل مدارس استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، هیئت امنایی و وابسته) وجود دارد و هنرستان‌ها برای انتخاب رشته ممنوع است و نباید هیچ دانش‌آموزی به هر دلیلی از ثبت‌نام و تحصیل محروم شود.
والدین علاوه بر ثبت‌نام حضوری می‌توانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir نسبت به ثبت‌نام الکترونیک برای پایه هفتم اقدام کنند.
در مراحل ثبت‌نام الکترونیک، خانواده‌ها به سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی هدایت می‌شوند که باید اطلاعات خود را در این سامانه تأیید کنند، این موضوع شامل حال افراد صاحب خانه و مستأجران می‌شود.
 طبق قانون مالیات بر خانه‌های خالی، تمام خدمات دولت بر اساس اطلاعاتی است که در سامانه املاک و اسکان درج می‌شود، همچنین آدرس ثبت‌شده در سامانه املاک و اسکان را به‌عنوان آدرس محل سکونت افراد به‌منظور اعمال محدوده‌بندی جغرافیایی مدارس در نظر می‌گیریم.
برای ثبت‌نام الکترونیک خانواده‌ها باید مدارک لازم را بارگذاری کنند و پس از بارگذاری فایل‌های درخواست‌شده و تأیید اطلاعات، کد رهگیری از سوی سامانه به آنها ارائه می‌شود تا از طریق آن بتوانند ثبت‌نام دانش‌آموز را پیگیری کنند.
ثبت‌نام در پایه هفتم مدارس سمپاد (استعدادهای درخشان) پس از اعلام نتایج آزمون ورودی و ثبت‌نام پایه هفتم مدارس شاهد از 23 خرداد آغاز شده است و والدین باید برای پیش‌ثبت‌نام به سامانه my.medu.ir مراجعه کنند.
دانش‌آموزان میان‌پایه نیز پس از اعلام نتایج امتحانات می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود در همان مدرسه یا مدرسه دیگری اقدامات لازم را انجام دهند.

نظر شما