شناسهٔ خبر: 67276319 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ابطال۲ دروغ: مهندسی انتخابات و بی اختیار بودن رئیس جمهور

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

فصل انتخابات است و افراطیون مدعی اصلاحات با یک چالش بزرگ رو به رو هستند؛ به خط کردن آن دسته از مخاطبینی که در مقابل منفی بافی این جماعت منفعل بوده و باور کرده اند انتخابات در ایران، مهندسی شده است.

بنابراین یکی مثل عباس عبدی دست به قلم می شود و می نویسد: "برخی می‌گویند؛ چرا باید بیاییم؟ چون قالیباف پیشاپیش تعیین شده است. این را در سال ۷۶ و ۸۴ و ۹۲ هم درباره ناطق‌نوری، هاشمی و قالیباف همین حرف‌ها را می‌زدند و همه اشتباه بود. ‏به نظرم برعکس، اکنون ترجیح سیستم سیاسی به دلایلی که خواهم نوشت، مشارکت بالاست که لازمه آن پیروزی پزشکیان است".

این توییت، اعتراف به دروغ بزرگی است که درباره مهندسی شده بودن انتخابات در نظام جمهوری اسلامی گفته اند. اینها همان کسانی هستند که چهار ماه قبل ادعا کردن انتخابات مهندسی شده است و خاتمی را مجبور کردند از رفتار گروهک های ورشکسته تبعیت کند و در انتخابات مجلس رای ندهد.

ممکن است ادعا کنند انتخابات هایی که عبدی برشمرده، مهندسی شده نبود؛ اما دیگر انتخابات های ریاست جمهوری، از جمله در سال ۱۴۰۰ مهندسی شده بوده است.

ملاک چیست؟ هر وقت این جماعت پیروز شدند، انتخابات مهندسی نشده است و هر گاه احتمال ناکامی دادند، باید با تقلید از ادبیات دشمنان خبیث ملت ایران، بر چسب برنند و تخریب کنند؟

فرق انتخابات ۸۴ با ۸۸ چیست؟ چگونه به خود جرئت دادند رای ۲۴/۵ میلیون نفر (۱۱ میلیون رای، فاصله نامزد پیروز با نامزد خودشان) را به راحتی آب خوردن زیر پا بگذارند و کشور را به کام آشوبی بکشانند که مهندسی آمریکا و اسرائیل و انگلیس بود؟!

تفاوت انتخابات امسال با ۱۴۰۰ چیست؟ مدعیان اصلاح طلبی در آن انتخابات، به جای یک نامزد، دو نامزد داشتند و حالا فقط پزشکیان را دارند که حتما در توان مدیریتی، به مراتب پایین تر از همتی است.

اگر رد صلاحیت ملاک باشد، جهانگیری و لاریجانی، هم سه سال قبل و هم امروز تایید نشدند؛ به علاوه، این دوره امثال عباس آخوندی و محمد شریعتمداری و علی صوفی و همتی هم رد صلاحیت شد. با این ملاک، چطور می شود یک انتخابات را مهندسی شده و دیگری را آزاد شمرد؟!

نکته بعدی: رویکرد انتخاباتی نظام به ویژه در پنج سال اخیر (بعد از انتخابات مجلس یازدهم) که هیچ تغییری نکرده و همان است که بود. بنابراین سیاست بازان مدعی اصلاح طلبی ناچارند اعتراف کنند که به مردم درباره مهندسی شدگی انتخابات در جمهوری اسلامی دروغ گفته اند.

دروغ آنها البته یکی و دو تا نیست و همواره رفتار زیگزاگ دارند. قبل از هر انتخابات، عوام فریبی می کنند و وعده های نشدنی می دهند و در صورت پیروزی، به تقسیم غنائم می پردازند و بد مستی می کنند.

سپس، هنگامی که زمان پاسخگویی فرا رسید و صدای اعتراض مردم بلند شد، ضمن مظلوم نماییادعا می کنند رئیس جمهور تدارکاتچی نظام است و اختیاراتی بیش از ۱۵ درصد ندارد و بنابراین باید استعفا بدهد! این دغلبازی را در هشت سال ریاست خاتمی و هشت سال ریاست روحانی تکرار کرده اند.

این جماعت در واقع با ترویج دروغ "مهندسی انتخابات"، در نقشه مهندسی شده سازمان سیا و موساد برای لکه دار نمودن انتخابات نقش آفرینی کردند و ضمنا، بی کفایتی و کارنامه منفی خود را پشت شگرد "مظلوم نمایی" پنهان ساختند.

نظر شما